Citricele nu au cel mai mare conţinut de vitamina C! Află ce alimente ocupă primele locuri

Alimente cu vitamina C

Când vine vorba despre conţinutul de vitamina C, părerea generală este că citricele, în mod special portocalele şi lămâile, ocupă locurile fruntaşe. Şi totuşi, nu este aşa. Iată care sunt legumele şi fructele care se află pe primele locuri. Include-le mai des în alimentaţie pentru a beneficia de cât mai multă vitamina C naturală.

De ce vitamina C?

Din copilărie, ni se spune că vitamina C este esenţială pentru organism. Şi aşa este! Vitamina C sau acidul ascorbic ajută, printre altele, la:

  • întărirea sistemului imunitar
  • cicatrizarea rapidă a pielii
  • creşterea producţiei de colagen
  • diminuarea efectelor negative ale înaintării în vârstă

Dacă îţi sângerează gingiile, te simţi fără vlagă şi te confrunţi cu schimbări bruşte de dispoziţie, o cauză ar putea fi deficitul de vitamina C.

Top 3 cele mai bogate alimente în vitamina C

Surprinzător pentru unele persoanele, citricele nu se află în top 3 al alimentelor cu cel mai mare conţinut de vitamina C.

Locul 1 – ardeiul roşu. Cifrele arată că ardeii roşii conţin o cantitate dublă de vitamina C, în comparaţie cu portocalele. Nu sunt consumaţi atât de des precum citricele, deşi ar trebui. Ardeiul gras roşu este un cocktail de vitamine şi minerale esenţiale pentru funcţionarea optimă a organismului.

Locul 2 – kiwi. Dacă te afli în pragul unei răceli sau vrei să te recuperezi după o viroză puternică, apelează la o combinaţie de kiwi, căpşuni şi portocale. Kiwi este un aliment de bază în procesul de întărire a sistemului imunitar, în prevenţia bolilor cardiovasculare, dar şi în curele de slăbire, datorită conţinutului scăzut de glucide.

Locul 3 – căpşunile. Când e sezonul căpşunilor, nu ezita să le consumi. Aceste fructe delicioase au un conţinut ridicat de vitamina C şi unul scăzut de fier, ceea ce înseamnă că fierul se absoarbe foarte bine, ajutând la prevenirea sau tratarea anemiei şi oboselii.

Alte alimente cu un conţinut ridicat de vitamina C: citricele, pătrunjelul, brocolli, cartofii dulci, dovleacul etc.

Foto: Shutterstock

Vezi şi:

6 cauze ale sângerării gingiilor

Beneficiile portocalelor

6 alimente care îţi aduc mai multă energie decât cafeaua

 

 

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Recomandari
Libertatea
Retete
Baby
Doctorul Zilei
Sfatul parintilor
Psychologies
Mai multe din Sanatate