În ce situație temele pentru acasă pot avea consecințe negative pentru elevi?

în ce situație temele pentru acasă pot avea consecințe negative pentru elevi

Temele pentru acasă sunt importante pentru ca elevii să aplice informațiile pe care le-au acumulat la clasă și pentru a înțelege mai bine noțiunile ce le-au fost explicate de către cadrele didactice. Cu toate acestea, există anumite situații în care temele pentru acasă pot avea consecințe negative pentru elevi și chiar pot afecta parcursul educațional al acestora.

Temele pentru acasă reprezintă un subiect abordat de foarte multe ori atunci când vine vorba despre educația elevilor și poate naște discuții aprinse. În timp ce unele persoane le consideră benefice pentru dezvoltarea copiilor, alții le văd ca pe un factor de stres pentru cei mici.

În ce situație temele pentru acasă pot avea consecințe negative pentru elevi?

Pentru ca temele pentru acasă să fie eficiente, elevii trebuie să fie atenți în momentul în care rezolvă cerințele și să aloce un anumit timp pentru aceste sarcini. Astfel, în funcție de vârsta copilului, există un interval de timp pe care acesta trebuie să îl petreacă pentru rezolvarea temelor. În plus, părinții trebuie să găsească cele mai potrivite soluții pentru ca atenția elevilor să nu se piardă în timp ce aceștia se află la birou pentru rezolvarea temelor.

“Studiile de psihologie educațională ne arată că timpul sănătos alocat temelor de casă în fiecare zi  pentru copil este în funcție de vârsta lui. Astfel, s-a formulat  “regula celor 10 minute”: 10 minute pentru teme per clasă, clasa I – 10 minute, clasa a II-a – 20 minute, gimnaziu – între 50 și 80 minute. Rămâne de  văzut cum aceste recomandări pot fi aplicate efectiv în sistemul educațional românesc din prezent, deoarece sunt multe alte aspecte luate în considerare: de exemplu, încărcarea programei, așteptările părinților și ale profesorilor, cât de atractivă este lecția predată de cadrul didactic, cât din lecția predată la școală este reținută de elev încă din clasă.”, este de părere Delia Lungu, specialist în educație.

România se află pe locul 6 în topul țărilor cu cele mai multe teme pentru acasă primite de adolescenții în vârstă de 15 ani, potrivit unui raport OECD din 2014. Studiile realizate pe acest subiect au arătat că temele pentru clasele I-IV sunt mai puțin utile în comparație cu cele pentru clasele VII-XII.

Bianca Hriscu

Foto: shutterstock.com

Citește și:

Copilul tău suferă de depresie sau anxietate? Uite cum îți dai seama

Cât costă învățământul „gratuit” pentru clasele primare după prima săptămână de școală?

E bosumflat și nemulțumit înainte și după ce vine de la școală?

 

 

 

 

 

 

 

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Loading...

EVA.RO
Recomandari
Doctorul Zilei
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Educatie