Ce semințe ne mențin organismul sănătos

Studiile au arătat că semințele au o forță vindecătoare uriașă pentru organismul. Dar pentru a le păstra proprietățile este indicat ca semințele să fie consumate crude ori sub formă de pulberi, tincturi, uleiuri. În niciun caz prăjite…

Tratamentul pe bază de semințe presupune ca acesta să fie însoțit de un stil de viață sănătos, cu multe legume și fructe.

Iată care sunt semințele cele mai bogate în nutrienți, cu efecte miraculoase pentru sănătatea noastră:

Semințe de dovleac

Acestea conțin aproape 50% grăsimi, microelemente, vitamine, zinc și magneziu.

Semințele de dovleac sunt diuretice și ajută organismul să-și regleze tranzitul intestinal, dar și să elimine metalele grele și paraziții intestinali.

Pentru curățarea colonului, se poate prepara laptele de dovleac dintr-un pahar de semințe pisate într-un vas de lut și trei pahare de apă fierbinte.

Compoziția se strecoară, iar lichidul se bea de 3 ori pe zi, câte 1/2 de pahar, dimineața, pe stomacul gol.

Copiii care au oxiuri pot consuma câte 10-15 semințe de dovleac deojite, în fiecare dimineață, iar adulții pot lua câte 20-30 de semințe zilnic.

După ce au fost înghițite semințele, este indicat să nu se mănânce imediat, iar după o oră să se ia o lingură de ulei de ricin.

De asemenea, semințele de dovleac reglează colesterolul și stimulează activitatea rinichilor, întăresc mușchiul cardiac și ajută la creșterea părului.

Semințe de in

Au vitaminele A și D și sunt bogate în fibre și reprezintă o sursă naturală de acizi grași esențiali Omega-3. Dacă este să comparăm uleiul de pește cu semințele de in, în ele găsim un conținut de Omega 3 de 18-24% față de numai 2% al peștelui.

Semințele de in conțin o fibră numită lignin pe care organismul uman o transformă într-un antioxidant care întărește sistemul imunitar și are proprietăți anticancerigene si antivirale.

Un nivel mare de lignină în alimentație a fost asociat cu o rată redusă de cancer de colon și de sân.

Dacă vom lua seara, de câte 4 ori pe săptămână, câte două lingurițe de semințe de in măcinate cu multă apă vor preveni inflamațiile tractului digestiv și vom regla tranzitul intestinal.

Se pot adaugă în salate, prăjituri, iaurt sau în laptele cu cereale de dimineață.

Semințele de in reduc inflamațiile și stresul din organism și îmbunătățesc funcția de memorare.

Uleiul de semințe de in este indicat în cazul femeilor aflate la menopauză pentru că previne osteoporoza.

De asemenea, semințele de in se pot lăsa la înmuiat ca și restul semințelor, de seara până dimineața.

Semințe de susan

Au cu 50% mai multe proteine decât are carnea și sunt bogate în vitaminele A, B, C și E, seleniu, magneziu și fosfor.

Semințele de susan au foarte mult calciu, iar prin consumul lor se poate preveni osteoporoza.

Sunt laxative și au un rol detoxifiant pentru ficat și rinichi, întăresc sistemul imunitar și cresc fertilitatea.

Semințe de floarea-soarelui

Sunt bogate în vitamina E, un antioxidant care previne apariția bolilor de inima și sunt recomandate femeilor gravide şi copiilor, pentru conținutul ridicat de vitamine B.

De asemenea, conțin vitamina E, acid folic, magneziu, seleniu, cupru, dar și Omega-3.

Dacă sunt consumate crude, semințele de floarea-soarelui previn formarea cheagurilor de sânge, ajută la o bună funcționare a prostatei si reglează digestia.

Este bine sa includem în dieta noastra și uleiul de semințe de floarea-soarelui presat la rece.  Acesta este indicat pentru dezintoxicarea organismului, prevenirea afecțiunilor gingiilor și a bolilor căilor respiratorii.

Citeste si Alimentatia raw vegan – gustoasa si sanatoasa

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Recomandari
Publicitate
substantial.ro
Libertatea
CSID
Descopera.ro
Life.ro
Retete
Baby
Doctorul Zilei
VIVA!
ELLE
Diva Hair
Sfatul parintilor
TV Mania
Shtiu.ro
Mai multe din Culinar