Ce fel de fumătoare ești?

Ce fel de fumătoare ești

Specialiștii afirmă că, în timp, tutunul generează două tipuri de dependenţă: biologică şi psihologică și au alcătuit un „tablou” al tipurilor de fumător. Află de aici ce fel de fumătoare ești.

Medicii pneumologi spun că niciun fumător nu devine dependent de nicotină de la primul fum inhalat. În funcție de „tipul nicotinic” căruia îi aparții poți calcula cât de greu îți va fi să renunți la această meteahnă. 

Citeste si Cea mai simplă și naturală metodă de a te lăsa de fumat! Secretul care îți va schimba viața

Ce fel de fumătoare ești în funcție de motivația pe care o ai pentru fumat

* Stresată: Găsește mereu motive prin care să-ți motivezi fumatul. Supărare, tristețe, plictiseală, stres la serviciu… Poți lăsa fumatul, deși cu destul efort.

* Petrecăreață: Pufăi la petreceri și în baruri. Renunţarea la fumat este uşoară şi nu necesită un efort deosebit.

* Ezitantă: Trebuie neapărat să-ți găsești o preocupare pentru mâini. Renunți mai dificil la fumat.

* Satisfăcută: Fumezi ca recompensă. După masă sau la un pahar de vin. Poți renunța relativ ușor la fumat.

* „Robot”: Fumezi din automatism, mereu, fără să-ți mai dai seama de gesturi. Poţi renunţa la fumat cu oarecare efort dar poţi depăşi momentele de sevraj în doar câteva zile.

* Agitată: Folosești țigările ca să te calmezi sau ca să te liniștești. Greu, dar poţi renunţa.

* „Siluetă”: Fumezi în loc să mănânci, pentru a nu te îngrășa. La acest nivel renunţarea la fumat este uşoară şi fără prea mare efort.

Citeste si Auriculoterapia, metoda care te poate ajuta să te lași de fumat

Ce se întâmplă după renunțarea la fumat?

* La douăzeci de minute după ce ai fumat ultima țigară, îți scade pulsul și temperatura corpului la valorile unei nefumătoare.

* La opt ore după ultima țigară, monoxidul de carbon din  sânge dispare și corpul tău este mai bine oxigenat.

* La două zile după ce ai renunțat la fumat, simțurile își vor recăpăta capacitatea maximă (gustul, mirosul).

* După trei zile de abstinență, respirația se îmbunătățește vizibil.

* După trei luni fără nicotină, capacitatea pulmonară se mărește cu 30%. Vei rezista mult mai bine la efortul fizic (prima constatare va fi că nu mai obosești după primul etaj urcat pe scări)

* Un an fără țigări înjumătățește riscul unor accidente coronariene.

* După zece ani, riscul de cancer pulmonar este la fel de scăzut ca și la nefumători

* După 15 ani, riscul apariției bolilor cardiovasculare se reduce la nivelul celor care nu au fumat niciodată.

Autor: Adrian Cîlțan

Sursa foto: 123rf

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Loading...

EVA.RO
Recomandari
Libertatea
Doctorul Zilei
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Sanatate