Cât de periculos este să dormi cu telefonul lângă cap?

De-a lungul timpului, au fost nenumărate discuții legate de faptul că, dacă dormi cu telefonul la cap, acest obicei ți-ar pune sănătatea în pericol. Care este, de fapt, adevărul?

Întrebările nu au fost legate doar de faptul că persoanele ar putea fi afectate de radiațiile telefonului în timpul somnului. Acestea au avut în vederea și folosirea în exces a device-urilor electronice.

Deși există un interes extrem de crescut cu privire la acest subiect, este nevoie de mai mult timp pentru ca datele să poate fi interpretate corect. Și asta pentru că majoritatea instituțiilor implicare în aceste cercetări vor să afle cum aceste device-uri influențează sănătatea pe termen lung.

Tocmai de aceea, nu există un răspuns clar la aceste întrebări. Deși, teoretic, folosirea acestor dispozitive nu pune în pericol sănătatea utilizatorilor, există și organizații care recomandă prudență.

Adevărul este că da, telefoanele emit radiații. Mai exact, radiații de tipul radiofrecvență. Acestea sunt diferite față de radiațiile de tip X, care, s-a dovedit, au efecte nocive asupra organismului, atunci când sunt folosite în exces.

Însă, pentru că nu există date clare care să certifice că radiațiile de tipul radiofrecvenței nu își pun amprenta pe sănătatea noastră pe termen lung, au fost luate anumite măsuri.

Spre exemplu, Agenția Internațională pentru Cercetarea Cancerului, interesată direct de acest subiect, a clasificat, momentan, radiația RF ca un posibil carcinogen. Adică ar putea fi, în timp, cauza apariției unor anumite tipuri de cancer.

Așadar, cum studiile nu arată nimic clar în acest sens, iar viața fără device-uri electronice pare inimaginabilă, există câteva măsuri de precauție pe care le poți lua.

1. Dacă obișnuiești să vorbești foarte mult la telefon, utilizează căști.

2. Dacă folosești telefonul în exces, instalează-ți un program de monitorizare a timpului petrecut online. De regulă, nu ne dăm seama câte ore petrecem cu telefoanele în mână. Un astfel de program poate fi un punct de pornire în decizia de a petrece mai puțin timp online.

2. Noaptea, nu ține telefonul lângă cap sau sub pernă.

Citește și: Aici te poți testa gratuit anti-Covid!

Foto: Shutterstock

 

 

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Recomandari
Publicitate
substantial.ro
Libertatea
CSID
Descopera.ro
Life.ro
Retete
Baby
Doctorul Zilei
VIVA!
ELLE
Diva Hair
Sfatul medicului
Sfatul parintilor
TV Mania
Shtiu.ro
Mai multe din Sanatate