Care sunt cele mai mici schimbări care pot avea un impact uriaș asupra sănătății tale

schimbări care pot avea un impact uriaș asupra sănătății tale

În era dietelor miraculoase, a superalimentelor și a programelor de detox, pare din ce în ce în ce mai dificil să faci alegeri sănătoase pentru organismul tău. Acest lucru este din cauza faptului ca că există atât de multe studii și păreri care se schimbă de la o zi la alta, încât e greu să le mai filtrezi, să îți dai seama care sunt cele cu adevărat utile, care au un beneficiu real asupra sănătății.

Tocmai din acest motiv, astăzi îți propunem o schimbare de registru în ceea ce privește stilul de viață. Altfel spus, îți recomandăm întoarcerea la origini, să uităm de trucurile complicate, „în tendințe, și să ne concentrăm asupra lucrurilor simple și asupra schimbărilor mici pe care le putem face, care și-au dovedit eficacitatea de-a lungul timpului. Care sunt acestea? Aflăm din lista de mai jos.

Nu uita de micul dejun

Oricât de ocupată ai fi, oricât de tare te-ai grăbi, încearcă să nu sari niciodată peste prima masă a zilei. Pe lângă faptul că îți oferă energie pentru următoarele ore, micul dejun reprezintă  o doză importantă de nutrienți (vitamine, minerale) de care organismul tău are nevoie pentru a funcționa corespunzător pe tot parcursul zilei.

Mai mult decât atât, dacă iei o masă gustoasă și sățioasă dimineața, nu te vei mai confrunta cu o senzație acută de foame la prânz. Atunci când îți este foarte foame, resimți o poftă teribilă de a încerca tot felul de preparate, unele deloc sănătoase pentru organism (prăjeli, dulciuri etc.). În plus,nu mai ții cont de cantitate și riști să mănânci mai mult decât organismul tau are nevoie.

Formula câștigătoare pentru micul dejun e formată din vitamine (A, B și C în special), minerale (calciu și fier), proteine și fibre. De exemplu, poți alege un bol de lapte cu cereale integrale (pentru calciu + proteine + fibre), toast cu ou și avocado (fibre + potasiu + complexul de vitamine B + calciu) sau un smoothie din fructe și legume (cu un conținut bogat de minerale și vitamine, în special A, C și complexul de vitamine B). Bineînțeles, poți face orice combinație dorești, dar ai grijă să te asiguri că incluzi alimente bogate în substanțele nutritive de mai sus.

Transformă-ți odihna într-o prioritate

Probabil ai observat și tu că, atunci când nu te odihnești, nu doar că ești mai irascibilă și nu te mai poți concentra, dar arăți diferit și din punct de vedere fizic. Și nu ne referim numai la cearcăne.

Pe lângă cele șapte-opt ore de somn pe noapte de care ai nevoie pentru a te odihni corespunzător, la fel de importantă este și calitatea somnului tău. Și de multe ori, deși stai multe ore în pat, tot nu reușești să te odihnești cum trebuie. Motivele pot fi nenumărate. Anxietatea, gândurile, stresul, mediul, luminile, sunt doar câțiva factori ce pot interfera în calitatea somnului tău.

Totuși, după cum spuneam și anterior, odihna ar trebui să fie o prioritate. Când se apropie ora de culcare, setează-ți în minte că trebuie să te relaxezi și să te lași dusă de val. De valul somnului, evident. Dacă încă sunt lucruri care te îngrijorează și la care te gândești, încearcă să citești din cartea preferată pentru a alunga gândurile negative. Fă o baie caldă, diminuează intensitatea luminilor, închide ecranele (pentru că lumina lor albastră îți stimulează creierul și te face să rămâi treaz) și bucură-te de momentele de liniște.

Fă mai multă mișcare

Sportul nu te ajută numai să fii în formă și să ai o siluetă armonioasă, ci și să fii mai sănătoasă. Îți dă energie, îți stimulează rezistența fizică și, nu în ultimul rând, te ajută să te deconectezi și să te relaxezi mai mult.

Pentru că vorbeam despre schimbări mici, dar eficiente, îți propunem să începi ușor și la capitolul sport.  Poți încerca plimbări scurte și dese, o alergare ușoară, potrivită ritmului tău, poate câteva exerciții cardio la sală. Important, înainte de orice altceva, este să te apuci de treabă și să îți găsești propriul ritm de funcționare.

În plus, vremea este din ce în ce mai prietenoasă, așa că poți trece la activități outdoor de-acum înainte. Ieși cu rolele în parc, cu bicicleta, scoate-ți prietenii la un picnic și ia o minge sau paletele de badminton sau mergi la înot: sunt o mulțime de forme distractive de a face mișcare zi de zi!

În concluzie, nu e deloc complicat să ai grijă de tine astfel încât să să te simți în formă și să ai un stil de viață sănătos. Ține cont de câteva trucuri simple și pune-te de fiecare dată pe primul plan.

Articol realizat în colaborare cu www.secom.ro

Sursa foto: Shutterstock.com

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Recomandari
Libertatea
Retete
Baby
Doctorul Zilei
Sfatul parintilor
Psychologies
Mai multe din Sanatate