Ca-n în filmele SF coreene: iată cum va arăta metroul din Cluj de 2 miliarde de euro

Metroul din Cluj a fost aprobat de aleșii locali în ultima ședință. Iată o simulare VIDEO a câtorva stații ale viitorului metrou. Vezi cum va arăta metroul clujean:

În ultima ședință a Consiliului Local al municipiului Cluj-Napoca a fost aprobat proiectul privind Studiului de fezabilitate (documentația tehnică și indicatorii tehnico-economici) pentru obiectivul de investiții „Tren metropolitan Gilău-Florești-Cluj-Napoca-Baciu-Apahida-Jucu-Bonțida.

Traseul va avea o lungime de 21,03 km și va dispune de 19 stații unele dintre ele având denumiri familiare majorității clujenilor, fiind „inspirate' după numele unor cartiere, piețe sau bulevarde cunoscute. Clujenii vor lua stația “Țara Moților' (stația terminus vestică a liniei de metrou), spre „Sănătate' sau „Prietenie. Vor face un popas în „Natura Verde', iar apoi vor porni spre „Florilor', trecând și prin “Armonia.” Vor ajunge în „Viitorului', iar capătul de linie este… în “Cosmos”.

Investiția totală: 2.052.196.984 EURO. Durata de realizare a investiției va fi de 128 de luni.

TRAMVAIUL nu mai este fezabil

În urma analizelor pe teren, tramvaiele nu sunt soluția la problema traficului din Cluj-Napoca: „Cu tramvaiul duci jumătate din oamenii pe care îi duci cu metroul' a spus primarul Clujului, Emil Boc. Durata de proiectare și construcție a metroului clujean va fi de 10 ani și 6 luni.

Un zăcământ de sare pe traseu

Deși proiectul metroului a început în 2020 și are 11 ani la dispoziție pentru a fi terminat, planurile au fost date peste cap încă de la primele proiecții. Specialiștii au descoperit că în zona Podului Ira există un zăcământ important de sare, iar traseul magistralei ar putea să fie schimbat.

Geologii avertizează că un astfel de zăcământ de sare poate pune mari probleme metroului și trebuie analizată cu mare atenție. De altfel, săpăturile în zonele cu un asemenea zăcământ de sare vor fi mult mai costisitoare și prețul final al proiectului ar putea crește simțitor.

Iulian Popa, lector inginerie geologică : „Problemele apar în prezenţa apei. Dacă apa ajunge în contact cu corpul de sare se dizolvă şi golul evoluează în timp, conducând la caverne care îşi pot pierde stabilitatea. La suprafaţa terenului generează tasări şi în cazuri extreme prăbuşiri.'

Sursa: Monitorul de Cluj

Foto: 123rf

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Recomandari
Publicitate
substantial.ro
Libertatea
CSID
Descopera.ro
Life.ro
Retete
Baby
Doctorul Zilei
VIVA!
ELLE
Diva Hair
Sfatul medicului
Sfatul parintilor
TV Mania
Shtiu.ro
Mai multe din Stiri