Alimente pe care nu trebuie să le mănânci niciodată. Trebuie să uiți să există!

Încercăm să mâncăm alimente cât mai sigure şi să alegem ce este mai bun din ceea ce găsim.  Așa că este important să ştim să alegem cele mai sănătoase variante dintre cele care ne sunt oferite de magazine. Iată care sunt alimentele pe care să nu le mănânci niciodată. Trebuie să uiți că există.

  • Îți plac roșiile? Ei bine, ele sunt cea mai bună sursă de licopen, un puternic antioxidant. Roşiile conservate nu sunt nici ele de ocolit pentru că licopenul este activat prin fierbere. Dar ferește-te de roşiile conservate în cutii de metal. Conservele din metal sunt acoperite cu o peliculă care conţine BPA, o substanţă chimică dăunătoare, mai ales în urma contactului cu acidul din roşii. Roșiile trebuie mâncate proaspete sau sub formă de paste, sucuri sau preparate special. Nu strică să-ți faci singură bulionul pentru perioada iernii și să-l stochezi în recipiente de sticlă.
  • Se știe deja că untul este fabricat din produse de origine animală și este recomandat pentru consum mai ales la micul dejun. Margarina, în schimb, este făcută din ulei vegetal ș conţine grăsimi trans, care cresc riscul inflamaţiilor şi deteriorează membrana celulelor, fapt care creşte riscul bolilor cardiovasculare, cancer, boli degenerative, creştere în greutate şi a nivelului colesterolului rău.
  • Fugi de produsele de patiserie. Pe lângă faptul că sunt bombe calorice , sunt și foarte bogate în acizi graşi. Evită aluaturile pufoase de patiserie îngheţate şi pe cele cu diverse umpluturi.
  • Nici nu trebuie să mai existe pentru tine, punga cu floricele de porumb. Aceea care se introduce în cuptorul cu microunde. Aceste pungi conţin PFOA, o substanţă cu un potențial efect cancerigen. PFOA a fost legată de infertilitate, cancere de ficat şi testiculare.
  • Sarea ultra-rafinată. Pe lângă faptul că noi ar trebui să mâncăm o cantitate mult mai mică de sare decât o facem în prezent, ar trebui, cel puțin, să alegem sare de mare sau sare brută, care păstrează o sumă de minerale esenţiale. Poți opta pentru sarea de Himalaya. Deși neplăcută ca și consistență, sarea grunjoasă este mut mai indicată.
  • Îndulcitorii sintetici. Până să apară noile studii științifice despre aceste substanțe artificiale, alege o linguriță cinstită de zahăr sau miere. Efectele acestor îndulcitori asupra sănătății nu pot fi benefice…

Foto: Shutterstock

Citește și:

Trucuri antistres cu efect garantat

Mersul pe tocuri ne poate afecta picioarele și coloana vertebrală. Iată ce spune specialistul!

Când se face vaccinul antitetanos? Adevărul despre acest vaccin

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Recomandari
Libertatea
Retete
Baby
Doctorul Zilei
Sfatul parintilor
Mai multe din Sanatate