Alimente pe care le poți consuma pentru o igienă orală bună

igienă orală bună
  • În timpul pandemiei de COVID-19, mulți oameni au fost preocupați cu menținerea unei igiene orale bune pentru a reduce vizitele la stomatolog.
  • Având grijă ce mănânci, poți menține o igienă orală sănătoasă.
  • Experții spun să evităm mâncarea care conține zahăr, care e procesată, care conține acizi și care conține mulți carbohidrați.
  • În schimb, concentrează-te pe mâncăruri care conțin fibre și nutrienți importanți precum calciul, fosforul sau magneziul.

Alimente pe care le poți consuma pentru o igienă orală bună

  1. Boabe de cacao

Ciocolata este cu siguranță o gustare care te face să te simți bine, dar, fără zahărul pe care îl conține, poate ajuta la prevenirea cariilor și la stoparea formării tartrului.

În 2019, cercetătorii au descoperit că boabele de cacao folosite pentru igiena orală distrug bacteriile responsabile pentru formarea cariilor. Ciocolata neagră, fără zahăr sau cu foarte puțin, este și ea bună.

  1. Lactate

Untul sau brânza sunt bogate în vitamina K2, un nutrient esențial pentru sănătatea dinților. Totuși, majoritatea populației lumii are deficit de K2.

În timp ce toate celelalte mamifere pot schimba vitamina K1 în K2 din sistemul digestiv, oamenii nu au enzimele necesare pentru acest lucru.

Animalele care se hrănesc cu cereale sau porumb au enzime activate de clorofilă, așa că nu produc foarte multă vitamina K2.

  1. Pește gras

Peștele gras este o componentă importantă în multe diete, pentru că este bogat în vitamina D.

Acest nutrient este necesar pentru aproape fiecare sistem din corp, dar unul dintre beneficiile sale mai puțin știute este acela că reduce riscul de descompunere a dinților.

Vitamina D funcționează în sincron cu vitamina A și K2 pentru a trimite calciu dinților, întărind smalțul din interior spre exterior. Tonul, macroul, somonul și păstrăvul sunt pești bogați în vitamina D.

  1. Frunzele verzi

Verdețurile sunt prebiotice benefice în interiorul gurii cu care se hrănesc bacteriile sănătoase. În contradicție cu mâncarea bogată în carbohidrați, frunzele verzi ajută gura să producă mai mult nitrat, reducând bacteria.

Frunzele verzi mai închise la culoare sunt cele mai bune pentru dinți, întrucât sunt bogate și în minerale pe care dinții tăi le folosesc în timpul remineralizării.

  1. Grapefruit sau portocalele

În timp ce mâncarea care conține acizi nu este bună pentru dinți, grapefruit-ul, portocalele și celelalte citrice pot fi benefice atunci când sunt consumate moderat.

Atât grapefruit-ul, cât și portocala conțin multă vitamina C care întărește vasele de sânge și țesuturile de la nivelul dinților.

Încetinește totodată inflamarea gingiilor, care poate duce ulterior la dezvoltarea unei infecții.

Redactat de Ana Maria Niță-Bungrezeanu

Foto: Shutterstock.com

Citește și:

Detartrajul strică dinții? Sub sigilare se formează carii? Mituri desființate de specialist

Studiu german: dacă ai această grupă de sânge ai un risc mai mare de a te infecta cu coronavirus

Secretele unei relații de succes! Cât de important este timpul petrecut departe unul de celălalt?

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Recomandari
Libertatea
Publicitate
Huff
VIVA!
Retete
Baby
TV Mania
Sfatul parintilor
Mai multe din Sanatate