Ai chef de o gustare? Alege ceva sănătos!

Ori de cate ori simti nevoia sa rontai ceva, preferi sa gusti cate putin din tot ce gasesti prin frigider, in loc sa mananci o cantitate mare dintr-un singur aliment – un borcan de dulceata, de exemplu.
Poftele tale sunt cat se poate de firesti: organismul are nevoie de o varietate cat mai mare de substante nutritive ca sa-si pastreze nivelul de energie la cote maxime.
Asadar, cand ai chef sa mananci “ceva bun” (pe la 11 dimineata, la 5 dupa- amiaza sau chiar la 12 noaptea!), incearca o combinatie de migdale si stafide – varianta unei gustari sanatoase, cu mare valoare nutritiva.
Pentru perioadele de stres, fa-ti o provizie de fructe (proaspete sau uscate) si seminte sau fructe oleaginoase (nuci, alune, arahide, fistic, etc.).Migdalele si stafidele reprezinta combinatia ideala: hranitoare, gustoasa, care te ajuta sa rezisti mai bine la stres, oboseala, iti sustine sistemul imunitar si mentine un nivel scazut al colesterolului “rau”.

De ce migdale?

  • Doua maini de migdale (cam 23 de bucati) reprezinta o gustare hranitoare, cu numai 160 de calorii.
  • Jumatate din aceasta cantitate reprezinta un aport de 6% din doza zilnica de fier si zinc recomandata.
  • Migdalele sunt o excelenta sursa de magneziu, folosit de organism pentru mentinerea sanatatii oaselor, ca si in metabolismul proteinelor si in eliberarea energiei musculare. Magneziul ajuta la echilibrarea nivelurilor de calciu si potasiu.
  • Migdalele sunt o sursa de cupru, acesta contribuind la sanatatea sistemelor osos, vascular si nervos.
  • Contin vitamina E, un antioxidant puternic, revitalizant al pielii si parului.
  • Migdalele nu contin sodiu – daca nu sunt prajite cu sare. In schimb, sunt o sursa de acid folic, necesar regenerarii celulelor sangelui.
  • Migdalele sunt un aliment bogat in proteine – in cantitati comparabile cu cele existente in carne.

Ce nu stiai despre stafide

  • Nu au colesterol, sare sau grasime.
  • Stafidele sunt bogate in fibre alimentare, fapt ce contribuie in mod benefic la procesul digestiei.
  • Sunt o sursa importanta de antioxidanti si contin vitaminele A si C, precum si minerale (calciu si potasiu).
  • O mana de stafide (adica aproximativ un sfert de ceasca sau 40 g) contine 310 mg de potasiu – contribuie la reducerea riscului de hipertensiune arteriala.
  • Aceeasi cantitate iti ofera 10% din cantitatea zilnica necesara de fier – un mineral cu rol important in formarea hemoglobinei.
  • Stafidele contin in cea mai mare parte fructoza, un zahar natural care poate fi transformat cu usurinta in energie de catre organism.
  • O lingurita de stafide pe zi (cantitatea recomandata de specialisti pentru a fi inclusa in ratia alimentara zilnica) poate reprezenta si una dintre cele cinci “portii obligatorii” de legume si fructe.

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro

Citeste continuarea pe pagina urmatoare: 1 2

Recomandari
Libertatea
Retete
Baby
Doctorul Zilei
Sfatul parintilor
Mai multe din Avantaje.ro