6 alternative sănătoase la cafea. Tu ai încercat vreuna?

Cafeau este una dintre cele mai iubite și consumate băuturi din întreaga lume. Cu toate acestea, cafeau are atât efecte pozitive, cât și efecte negative.

Cafeaua are efecte negative asupra sănătății în două situații: (1) când suferi deja de o afecțiune, moment în care poate agrava simptomele deja existente sau poate intra în conflict cu medicația, și (2) atunci când o consumi în cantități mult prea mari.

Pentru alternative mai sănătoase la cafea, urmărește clipul de mai sus.

În cel de-al doilea caz, cafeaua poate duce la apariția nervozității și a anxietății, amețeli, amplificarea stresului și la accelerarea respirației.

Efectele negative ale consumului crescut de cafea

Consumul de cafea poate duce și la afecțiuni digestive. În cantități mici cafeaua are un ușor efect laxativ.

Creșterea consumului de cafea poate duce la apariția unui peristaltism accentuat al intestinelor și, în cazuri mai rare, la diaree.

Alte studii au arătat că această băutură poate agrava simptomele refluxului gastro-esofagian.

Creșterea tensiunii arteriale și apariția unor probleme ale rinichilor pot fi o altă consecință a consumului crescut de cafea.

Nu în ultimul rând, aceasta creează dependență. Cafeina stimulează aceleași zone din creier precum cocaina sau amfetaminele.

Un studiu în care voluntarii, consumatori frecvenți de cafea, erau nevoiți să nu mai bea cafea timp de 16 ore a concluzionat că aceștia sufereau de dureri de cap și letargie, simptome care nu apăreau la persoanele care nu consumau băutura în fiecare zi.

Foto: 123rf

Sursă: Women Top

Citește și:

Rețeta zilei: pui cu cartofi la cuptor

Curiozități despre gutui

Rețetă rapidă pentru cină: pui la cuptor cu rucola

Care sunt beneficiile smochinelor pentru organism?

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Recomandari
Libertatea
Retete
Baby
Doctorul Zilei
Sfatul parintilor
Mai multe din Video