5 semne care denotă faptul că nu consumi suficiente proteine

Proteinele sunt, fără doar și poate, unele dintre elementele de bază din alimentația oricărui individ care vrea să-și păstreze starea de sănătate în limite optime.
Specialiștii în nutriție, dar și mediicii, explică foarte clar că proteinele sunt cele care oferă organismului combustibilul necesar pentru a funcționa normal. De asemenea, tot proteinele au rol esențial în construirea și repararea țesuturilor, precum și în fortificarea sistemului muscular și osos.

„Proteinele sunt alcătuite din aminoacizi, care reprezintă o parte importantă din componența celulelor, mușchilor și țesuturilor. Proteinele nu trebuie să lipsească din alimentație, în special din dieta atleților și a persoanelor care practică sport regulat, deoarece exercițiile fizice expun organismul unui nivel de stres care ajută la creșterea masei musculare – proteinele sunt în mod constant defalcate în aminoacizi care ajută la repararea țesutului muscular.', explică Wasim Nazer, specialist în nutriție.

Așadar, concluzia este clară și evidentă, proteinele sunt esențiale în alimentația unui om sănătos, iar atunci când există un deficit în acest sens organismul dă semne evidente.

5 semne că nu consumi suficiente proteine

Nutriționistul Wasim Nazer explică, în continuare, care sunt cele 5 semne care denotă faptul că nu consumi suficiente proteine:

1. Părul și unghiile tale sunt lipsite de vitalitate, se crapă, se rup.
2. Sistemul tău imunitar nu are capacitatea de a lupta împotriva virușilor. Răcești foarte des și te recuperezi greu.
3. Te simți lipsită de vlagă, lipsită de energie.
4. Pierzi în greutate și, din păcate, minusul nu vine din țesutul adipos, ci din mușchi.
5. Ai puțină rezistență la stres

Cele mai bogate surse de proteine

Știm deja, proteinele sunt substanțe organice, formate aproape integral din aminoacizi și prezente în toate celulele vii.
Proteinele provenite din produsele animale (carne, lapte, brânză, ouă) conțin toți cei 25 de aminoacizi existenți și se numesc proteine complete, de mare calitate.
Proteinele vegetale nu conțin toți aminoacizi, dar sunt mai sănătoase și pot fi combinate între ele pentru o alimentație completă.
Cele mai bogate surse de proteine sunt peștele, carnea slabă, produsele lactate, ouă, soia, ciuperci, linte, fasole boabe, năut, broccoli, avocado.

Urmăreşte cel mai nou VIDEO incărcat pe avantaje.ro
Urmărește-ne pe Google News
Recomandari
substantial.ro
Publicitate
CSID
Kudika
Descopera.ro
Unica.ro
Retete
Baby
Life.ro
Doctorul Zilei
VIVA!
ELLE
Diva Hair
Sfatul medicului
Sfatul parintilor
TV Mania
Shtiu.ro
Trending news
Mai multe din Advertorial