Walking? Ce-o mai fi si asta?

In engleza inseamna a te plimba, dar nu trebuie confundat cu mersul agale pe jos, ci, inteles, mai curand, ca un mars alert.

Este insa la indemana oricui, nu costa nici un ban, se poate face in orice anotimp si, pe deasupra, te mentine in super-forma. Exista, totusi, si unele reguli care trebuie respectate.

Incet, incet, walking-ul tinde sa devina sportul nr. 1 peste tot in lume. In Germania exista chiar un institut care il studiaza cu toata seriozitatea. Milioane de oameni il practica, iar numarul lor este in crestere.

Nici nu e de mirare, caci antrenamentul lejer, dar de durata, "reduce" depunerile de grasimi, fortifica muschii, stabilizeaza sistemul cardio-vascular, protejeaza incheieturile, intareste oasele si aduce energie proaspata in fiecare celula din organism.

Si toate acestea mult mai eficient decat jogging-ul. Cel mai bine este sa incepi de 2-3 ori pe saptamana, cu sedinte de 20-45 de minute.

Care-i deosebirea fata de mersul pe jos?
Walking nu inseamna sa te imbraci cu un frumos costum de sport, sa incalti niste adidasi noi-nouti si sa o pornesti agale la plimbare. E un inceput bun, dar nu stapanesti inca adevarata tehnica.

Caci exista una si ea suna cam asa: trebuie sa adopti o atitudine de regina. Adica: scoate pieptul inainte, lasa umerii putin in jos si trage-i spre spate, intinde-ti gatul, relaxeaza-ti ceafa si priveste inainte.

Imagineaza-ti ca esti o marioneta pe care cineva o trage de crestet in sus, cu o sfoara. Abordand aceasta tinuta, in mod automat muschii abdominali si ai spatelui se incordeaza.

Indoaie usor genunchii. Acum porneste la drum cu pasi mici, constientizand faptul ca vei "rula" picioarele din spate spre fata. Cel mai important la walking e, poate, miscarea puternica de balans a bratelor.

Indoaie bratele la 90 de grade si strange bine pumnii. In aceasta pozitie, bratele vor pendula aproape de corp, inainte si inapoi.

Coatele se vor misca energic spre spate si se vor deplasa relaxat spre fata. Miscarea porneste din umeri.

Nu am chef sa pornesc singura
Daca crezi ca te plictisesti in timpul antrenamentului, incearca sa te alaturi unui grup condus de un profesionist. Vei invata tehnica corecta si vei intalni persoane care au acelasi scop ca si tine.

Daca nici aceasta varianta nu iti convine, convinge-ti cateva prietene sau colege ca aceasta forma de miscare este cea mai simpla si mai ieftina de a va mentine in forma si… porniti la drum.

Respira corect si cat mai bine
In timpul antrenamentului, inspira si expira foarte regulat si relaxat, cel mai bine pe nas. In acest fel, aerul care iti va intra in plamani trece intai printr-un "filtru" si va fi mai curat. Cand ritmul devine mai alert, inspira pe nas si expira pe gura.

Pentru incepatori, ritmul recomandat este urmatorul: inspiratie pe patru pasi, apoi expiratie, tot pe patru pasi. Intregul tau organism se va bucura, astfel, de un aport marit de oxigen care, printre altele, stimuleaza arderea grasimilor.

Unde se poate gresi?
Nu te simti ca nou-nascuta dupa antrenament? Atunci ar fi cazul sa iti verifici inca o data tinuta. Daca nu este una "de regina", asa cum ti-am descris-o mai sus, pot aparea usor crampe si contractii musculare. Iata care pot fi cele mai frecvente greseli:

A B C D
Clovnul trist Soldatelul de plumb Locomotiva Tobosarul

A Clovnul trist Isi priveste atent picioarele. Consecinta? Umerii cad in jos si spre inainte, spinarea se arcuieste, pieptul e strans ca in chingi. Urmarea? Pierdere inutila de energie, incordarea umerilor.
B Soldatelul de plumb Se comporta de parca ar fi la o parada militara. Greseala este ca se lasa mult prea mult spre spate. Din aceasta cauza, zona lombara si ceafa se vor "supara" si vor protesta.
C Locomotiva Porneste "la atac" cu toata forta si viteza. Face pasii prea mari si intinde bratele inainte. Efectul negativ se va reflecta asupra umerilor si a cefei.
D Tobosarul Isi imagineaza un ritm alert pe care trebuie sa il sustina la toba. Isi misca antebratele in sus si in jos in fata corpului. Aceasta tinuta incorecta va suprasolicita coatele.

Desene Andreea Musculiu

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Sport si sanatate