Vreau banii inapoi!

Se intampla ca, dupa o zi de cumparaturi, sa observi abia acasa ca bluza pe care ai luat-o de la reduceri e patata, iar cadoul de la raionul de cosmetice este expirat…

Ce sanse ai sa-ti recuperezi banii?

Obiectele electronice si electrocasnice beneficiaza de minim 12 luni de garantie, defectele survenite in aceasta perioada fiind remediate gratuit de producator. Insa obiectele de uz curent (imbracamintea, incaltamintea, vesela, cosmeticele, decoratiunile interioare) nu beneficiaza de garantie.
Asadar, daca vrei sa cumperi un astfel de produs, verifica-l inainte de a-l plati. Daca defectul nu e vizibil, legea iti da posibilitatea sa-l reclami in termen de 30 de zile de la data cumpararii. Ce se intampla insa cand cumperi ceva de la reduceri ?

Pret mic, calitate pe jumatate!

  • Ai dreptul sa ceri banii inapoi pentru un obiect deteriorat, cumparat la pret redus.
  • Nu iti poti recupera banii pe un obiect al carui pret a fost scazut tocmai din cauza acelui defect (de exemplu, cu un fermoar defect); daca insa defectul nu era vizibil sau nu ti-a fost aratat, ai dreptul sa-l returnezi.
  • Daca produsul nu are defect, dar nu-l mai vrei, iti vei primi banii inapoi numai daca aceasta este politica magazinului respectiv.
  • Nu uita ca in perioada reducerilor unele magazine isi schimba politica de returnare a produselor vandute. In general, produsele cumparate la un pret mai mic nu au aceeasi calitate ca si cele cu pret ridicat.

Ce se intampla la returnarea unui obiect cumparat la pret intreg, trecut ulterior la reduceri?

  • Daca produsul are un defect, vei primi inapoi valoarea integrala a produsului cu conditia sa ai un bon de casa ori alta dovada (factura, chitanta) a achizitionarii obiectului din magazinul respectiv. Daca produsul nu are defecte, seful magazinului este cel care decide daca vei primi banii inapoi.

"Marfa vanduta nu se schimba"

  • Conform legii, orice obiect care prezinta parametri calitativi diferiti de cei declarati poate fi returnat pentru remediere, inlocuire sau restituire a sumei de cumparare. Daca ai achizitionat un obiect cu defect, in termen de 30 de zile poti depune o reclamatie la vanzatorul de la care ai cumparat produsul.
  • Daca nu primesti nici un raspuns, te poti adresa Oficiului Judetean pentru Protectia Consumatorilor sau instantelor judecatoresti. Reclamatiile se primesc numai impreuna cu elementele de identificare a obiectului (inscrise pe eticheta sau pe produs) si cu bonul de casa.
  • Anuntul "marfa vanduta la pret redus nu se schimba" poate exista doar in conditiile in care poti returna sau schimba orice produs cu defecte.

Citeste continuarea pe pagina urmatoare: 1 2

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Decoratiuni