Vitaminele esentiale pentru sanatate

Pestele, nucile si semintele sunt cateva dintre alimentele care asigura buna circulatie a sangelui.

  • MIC DEJUN
    Un pahar cu suc de portocale
    Cereale fara zahar (eventual cu nuci pisate) si lapte semidegresat
  • Gustare
    Fructe confiate (caise) sau migdale
  • PRANZ
    Un sandvis din lipie cu legume: rosii, masline negre, castraveti si ceapa rosie
  • Gustare de dupa-amiaza
    Un iaurt mic semidegresat, cu fructe
  • CINA
    Orez cu peste slab: caliti o ceapa rosie si putin usturoi, adaugati o ceasca de orez, doua rosii si peste.
  • Desert: felii de pepene

5 vitamine si minerale importante

Iata care sunt cele mai importante elemente pentru sanatatea ta.

  1. Fier
    Transporta oxigenul spre celule, cu scopul de a produce energie. De asemenea, ajuta sistemul imunitar sa functioneze eficient.
  2. Vitamina C
    Ajuta organismul sa absoarba fierul din alimente, formeaza si "repara" globulele rosii, oasele si vasele sangvine subtiri. Lumina distruge vitamina C, astfel incat multe dintre legumele si fructele proaspete pot fi mai sarace in acest element.
  3. Vitamina E
    Este un antioxidant puternic si se gaseste in uleiuri si grasimi. Vitamina E previne bolile de inima si multe forme de cancer. Daca ai un regim alimentar foarte sarac in grasimi, este posibil ca acest element sa nu fie la limita sa normala.
  4. Acid folic
    Este una dintre vitaminele din grupa B, care are rol in dezvoltarea celulelor noi. Este important sa iei acid folic daca ti-ai propus sa ramai insarcinata, dar si in primele trei luni de sarcina.
  5. Magneziu
    Este necesar pentru buna functionare nervoasa, precum si pentru activitatea muschilor. Poate preveni crampele stomacale si simptomele asociate sindromului premenstrual.

5 alimente-minune pentru…pasiune

  • Alune – sunt bogate in vitamina E, un important antioxidant care iti creeaza starea de spirit potrivita.
  • Nuci, cereale, seminte – sunt, de asemenea, o sursa de vitamina E.
  • Ardei iute – determina secretia endorfinei, substanta care te face sa te simti bine.
  • Banane – sunt bogate in vitamine (in special cele din grupa B) si minerale (magneziu si fier), care iti dau energie.
  • Curmale – o sursa naturala de serotonina, asa-numitul "hormon al fericirii". Aceasta substanta iti va crea, de asemenea, o stare generala buna si te va destinde.

Nimic nu e mai sanatos decat un regim alimentar echilibrat!

  • Elementele continute intr-o pastila aduc multe beneficii. Ideal este, insa, ca tabletele-minune sa fie intr-adevar un supliment nutritiv, nu un substitut!
  • O alimentatie echilibrata, bogata in carbohidrati, este cel mai important lucru pentru un organism sanatos.
  • Atunci cand mergi la cumparaturi, nu-ti umple cosul cu ciocolata si prajituri. Mai intai da o raita prin piata si aprovizioneaza-te cu fructe si legume proaspete!

de Cristiana Constantinescu

Citeste continuarea pe pagina urmatoare: 1 2

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Sport si sanatate