Vitamina C

C

Avand un rol decisiv in formarea colagenului, vitamina C contribuie la vindecarea ranilor, intareste vasele de sange, tendoanele si tesuturile de legatura, contribuie la sanatatea gingiilor, a dintilor si a oaselor. Poate sustine intarirea sistemului imunitar, ajuta la mentinerea integritatii substantei intracelulare si activarea actiunii unor enzime, avand totodata o puternica actiune antitoxica si antiinfectioasa.

Tulburarile cauzate de lipsa vitaminei C apar mai frecvent in cursul iernii si primaverii din cauza alimentatiei deficitare in substante vitaminice si se manifesta prin indispozitie, incapacitate de a depune eforturi fizice si intelectuale, depresie, inapetenta, tendinta spre dispnee, dureri reumatice, paloarea si uscarea tegumentelor si deficiente secretorii ale intestinului.

Unde se gaseste? In legumele si fructele proaspete, varza, ridichi, conopida, rosii, spanac, fasole verde, agrise, capsuni, zmeura, lamai, portocale, pepene, cirese, piersici, etc.

Atentie: Dozele prea mari de vitamina C pot determina formarea calculilor de acid uric si oxalic, insa consumul unei cantitati mari de lichide anuleaza acest pericol.

Note utile

  • Vitamina C nu poate preveni contractarea virusului gripei
  • Ea este eliminata din sange dupa 4 ore de la ingurgitare
  • Un fumator de 20 de tigari pe zi prezinta un deficit de 25% de acid ascorbic si de 40% daca fumeaza mai mult de 20 de tigari.
  • Acidul ascorbic se conserva mai mult timp in mediul acid
  • Vitamina C contribuie la eliminarea toxinelor din organism
  • Suplimentarea cu vitamina C poate influenta rezultatele unor teste biologice precum creatinina, glucoza sangvina si urinara
  • Anumiti specialisti nu recomanda guma de mestecat cu vitamina C, pentru ca exista riscul de a ataca smaltul dintilor.

Doza zilnica recomandata: 60-100 mg

 

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din C