Vitamina B5 (Acidul Pantotenic)

B

Transforma mancarea in energie, contribuie la crearea unor hormoni importanti sau a globulelor rosii, revigoreaza organismul, reduce stresul, combate infectiile, incetineste imbatranirea.

De unde o poti lua? Drojdia de bere, organele de vita, cereale integrale, arahide, laptisorul de matca, somonul, galbenusul de ou, ciupercile, conopida, legumele verzi.

Note utile

  • Fenomenul n-a fost observat inca la oameni, dar acidul pantotenicimpiedica incaruntirea prematura sau, in cazul animalelor, caderea parului si creste longevitatea animalelor de laborator.
  • Barbatii, cat si femeile, pot folosi asocierea mai multor vitamine din grupul B pentru a incetini caderea parului.
  • Alcoolicii, cai care au colesterolul marit si batranii sunt predispusi la deficiente de vitamina B5.
  • Antibioticele, somniferele, contraceptivele orale, stresul, alcoolul anuleaza proprietatile acidului pantotenic.
  • Se estimeaza ca alimentatia actuala (produsele alimentare industriale, modul de preparare) reduce din proprietatile vitaminei B5, de aceea hrana naturala este mai indicata.
     

Doza zilnica recomandata: 10-15 mg.
 

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din B