Vitamina B12 previne îmbătrânirea creierului

BIL

Vitamina B12 poate proteja impotriva pierderii memoriei la oamenii in varsta, conform unui studiu publicat pe 9 septembrie 2008 in ziarul medical al Academiei Americane de Neurologie.

Pentru studiu, 107 persoane cu varste cuprinse intre 61 si 87 de ani au fost supuse unor teste de memorie si de scanare a creierului. Cercetatorii au colectat, de asemenea, probe de sange pentru a verifica nivelul vitaminei B12. Testele de scanare a creierului si cele de memorie au fost repetate dupa cinci ani.

Studiul a demonstrat ca persoanele care au avut nivel mai ridicat de vitamina B12 au fost de sase ori mai putin expusi la atrofierea creierului comparativ cu cei care au avut un nivel scazut de vitamina in sange.

Ce e interesant la acest studiu e ca niciuna din persoanele implicate in studiu nu a avut deficienta de vitamina B12. (Descoperirile acestei paralele arata toate problemele asociate cu nivelul mai mic decat cel optim de vitamina D, chiar si atunci cand persoanele nu sunt clasificate din punct de vedere tehnic “deficient”.)

“Noi nu putem controla multi din factorii care afecteaza sanatatea creierului, dar acest studiu sugereaza sa adaugam in dieta noastra mai multe produse bogate in vitamina B12 cum ar fi carnea, pestele, cerealele sau laptele.

Asa putem preveni atrofierea creierului si ne putem salva memoria.” a spus autoarea studiului Anna Vogiatzoglou, de la Universitatea Oxford din Marea Britanie.

“Cercetarea demonstreaza ca lipsa vitaminei B12 este o problema publica de sanatate, in special printre varstnici, deci administrarea unei doze mai mari de vitamina B12 ar rezolva problema.” a adaugat ea. Acest studiu nu a analizat daca administrarea vitaminei B12 ca supliment ar putea sa rezolve problema, dar cu siguranta are sens.

Am scris si eu despre legatura dintre vitamina B12 si functiile creierului in “Cele mai eficace cure naturale de pe Pamant” ( “The Most Effective Natural Cures on Earth” ). O idee din aceasta carte ar fi ca nu doar varstinicii sunt expusi unor mari riscuri daca nu iau vitamina B12. In ciuda argumentelor impotriva, la fel sunt si vegetarienii.

B12 este esentiala pentru buna functionare a creierului. Este necesara pentru buna conducere a nervilor – cand ai putina vitamina B12 in corp, impulsurile nervoase sau “mesajele” sunt mai putin eficace in a ajunge la destinatie.

B12, de asemenea, impreuna cu acidul folic si vitamina B6, scade nivelul unui compus toxic din sange numit homocistina, care, in cantitati mari, creste riscul atacurilor de cord, a bolilor de inima si Alzheimer.

Am vazut mai multe persoane ale caror dispozitie si energie au fost vizibil imbunatatite o data ce au introdus o doza mai mare de B12 in regimul alimentar.

Autor Dr. Jonny Bowden

Dr. Jonny Bowden este cercetator nutritionist si autorul mai multor carti de specialitate. El traieste si munceste in Los Angeles. Detine o diploma de master in psihologie si consiliere si este doctor in nutritie, este atestat de Colegiul American de Nutritie.

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Sanatate