Vitamina B 9 (Acidul folic)

B

Cunoscut si sub denumirea de vitamina B9, acidul folic ajuta la formarea celulelor sanatoase si joaca un rol extrem de important in prevenirea anomaliilor sistemului nervos si ale coloanei vertebrale la fat. Medicii sfatuiesc femeile insarcinate sa nu se bazeze doar pe alimentatie in ceea ce priveste necesarul de B9.

Un supliment zilnic de acid folic reduce semnificativ riscul nasterii unui copil cu splina bifida – un defect congenital care presupune o dezvoltare incompleta a tubului neural sau a oaselor care il acopera – sau cu malformatii faciale (buza de iepure, gura de lup). Oricum, multivitaminele din farmacii contin doza recomandata de acid folic.

Unde se gaseste? Legume verzi, sparanghel, spanac, varza, porumb, morcov, rosii, grau, fasole, migdale, branzeturi, ficat, ou, portocale.

Note utile

  • In combinatie cu alte vitamine din complexul B, acidul folic intareste sistemul imunitar.
  • Suplimentele importante de vitamina B9 au un efect benefic pentru epiderma depigmentata si inlatura stresul si anxietatea.

Doza zilnica recomandata: 0,4 mg. Femeile insarcinate si cele care alapteaza trebuie sa consume intre 0,6-0,8 mg/zi.
 

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din B