Viata in galben

Fără categorie

Toamna este anotimpul cel mai bogat in fructe si legume. Foloseste-l pentru a-ti revitaliza organismul cu vegetale de culoare galbena, im-portante surse de vitamine si nutrienti antioxidanti, cu rol impotriva imbatranirii.

Fructele si legumele iti ofera nenumarate posibilitati de a te mentine in forma. Pana aici nu ti-am spus nimic nou, fiindca toti nutritionistii insista pe aportul de vegetale intr-o alimentatie sanatoasa.

Daca insa te intereseaza mai ales vitaminele A, E si C, recunoscute ca fiind cele mai puternice antioxidante, incearca sa incluzi in viata ta fructele si legumele de culoare galbena.

Culoarea galbena este folosita in cromoterapie, pentru efectele ei pozitive. Iti asigura multa energie, care te ajuta sa gandesti mai clar, si iti stimuleaza interesul si curiozitatea. Se foloseste cu succes impotriva stresului si a depresiei.

Fructele si legumele nu pot lipsi dintr-o dieta e-chilibrata, pentru ca nu s-ar mai respecta continutul de fibre, atat de necesare organismului. Fructele si legumele ajuta la reglarea nivelului de glucoza din sange, reduc colesterolul si au un mare aport in prevenirea a numeroase tipuri de cancer.

Contin antioxidanti, substante care protejeaza de afectiunile coronariene si cardiovasculare, precum si vitamine esentiale (A, B, C, E) si minerale (potasiu, calciu, zinc si magneziu). Sunt bogate si in nutrienti – asadar, te pot ajuta si in dietele de slabire. Pentru copii, fructele si legumele sunt importante mai ales in perioada de crestere.

Porumb
Este bogat in vitaminele B1 si B2, e recomandat pentru proprietatile lui diuretice si antidispeptice. Daca ai o digestie proasta, poti folosi alimentele pe baza de porumb (traditionala mamaliga, fulgii de porumb sau floricelele de porumb) pentru a o regla. De asemenea, e si tonifiant pentru splina, pancreas si stomac, fiind recomandat celor care sufera de retentie de apa. Ori de anxietate.

Ananas
Descoperit in 1493 de Cristofor Columb, in insula Guadelupa (Caraibe), ananasul s-a raspandit incetul cu incetul pe toate continentele. Exoticul fruct contine importante substante chimice, care fac minuni pentru digestie. Contine apa in proportie de 83-84%, este bogat in hidrati de carbon si acizi organici, bromelina, pectine, fibre vegetale si vitamina C.

Ananasul are, ce-i drept, relativ putine substante minerale si vitamine, dar este recomandat in schimb pentru actiunea lui diuretica, fructul ajutand atat la eliminarea sarurilor, cat si a apei din tesuturile subcutanate. Se pare ca ananasul are si un efect antiinflamator important, cu bune rezultate in tratamentul artritelor reumatoide.

Contra edemelor si a altor inflamatii, te poti baza, de asemenea, pe ananas. Este de ajutor in refacerea tesuturilor in caz de rani si arsuri. Și in lupta impotriva celulitei ai acum un aliat in plus: ananasul.

Intr-un regim de slabire, ananasul este recomandat numai daca nu ai probleme legate de aciditatea gastrica. Poti face cure de suc proaspat de ananas si poti inlocui deserturile nesanatoase cu cateva rondele de ananas proaspat.

Banana
Contine foarte mult potasiu, minerale, vitamine (A, B si B6), acid folic, vitamina C, calciu, magneziu, fier si zinc (in cantitati mai reduse). Este un fruct care nu ar trebui sa lipseasca din alimentatia copiilor aflati in perioada de crestere, dar nici din a adultilor, in perioade stresante din viata lor. Banana este un remediu excelent impotriva oboselii, ea aducand un plus de energie. Continutul sau mare de potasiu ajuta la cresterea puterii de concentrare.

Este eficienta in constipatie, anemie si depresie. Se poate folosi si sub forma de sucuri sau piureuri, mai ales de catre cei care au nevoie de un fortifiant.
Daca vrei sa te lasi de fumat, bananele te vor ajuta, pentru ca substantele pe care le contin vor ajuta organismul sa faca fata mai usor scaderii nivelului de nicotina.

Citeste continuarea pe pagina urmatoare: 1 2

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din