Unde cauți energia pierdută

Uneori, nu avem o explicație clară pentru lipsa noastră de energie. De vină pot fi micile obiceiuri de zi cu zi.

unde cauti energia pierduta

Consumă mai mult fier

Corpul are nevoie de fier pentru a produce globulele roșii (hemoglobina), responsabile de transportul oxigenului în organism. În lipsa fierului, avem tendința de a ne simți fără chef, lipsite de energie.

✱ O SOLUȚIE SIMPLĂ 

Include în alimentație cât mai multe legume verzi, întrucât acestea contribuie la reducerea riscului de anemie.

Fără zahăr

Mâncărurile dulci cu un index glicemic mare (IG) cresc repede nivelul zahărului din sânge, ceea ce duce la o creștere bruscă a energiei, urmată, ca în cazul cafelei, de o cădere la fel de bruscă de energie.

✱ O SOLUȚIE SIMPLĂ

Renunță la tentațiile culinare dulci în favoarea unor gustări cu un index glicemic mai scăzut, cum sunt nucile, fructele și chiar și popcornul, alimente care mențin constant nivelul zahărului din sânge.

Care e programul tău de mișcare?

Este complicat să-ți organizezi programul în așa fel încât să nu trebuiască să mergi la sală seara, însă dacă faci mișcare chiar înainte de culcare, este posibil să nu mai poți adormi. Explicația: nivelul mare de adrenalină și creșterea frecvenței cardiace.

✱ O SOLUȚIE SIMPLĂ

Practică exercițiile de energizare, precum alergatul sau aerobicul dimineața, iar seara optează pentru unele mai lejere: o serie de abdomene, de exemplu.

Deconectează-te

Insomniile, durerile de cap, oboseala și amețelile – toate acestea pot fi simptome ale electrosensibilității, care afectează circa 35% din populație.

✱ O SOLUȚIE SIMPLĂ

Cumpără-ți un ceas analogic, folosește monitoare plate și nu ține routerul sau telefonul mobil în dormitor. În plus, nu sta la computer ore în șir, fără a face pauze.

Alcool, înainte de culcare?

Poate că te ajută să mergi la culcare mai repede, însă alcoolul este vinovat de pierderea unei faze importante din somn, numita REM (mișcarea rapidă a ochilor). În mod normal, într-o noapte, avem, de obicei, circa șase astfel de episoade, care sunt responsabile de  starea noastră de bine de dimineața.

Cei care obișnuiesc să bea seara au unul sau două astfel de episoade, ceea ce explică senzația de oboseală pe care o au de-a lungul zilei.

✱ O SOLUȚIE SIMPLĂ

Cea mai bună variantă este, desigur, eliminarea alcoolului. Dacă acest lucru nu este posibil, cel puțin nu bea pe stomacul gol, iar două-trei zile pe săptămână încearcă să te abții de la a consuma alcool.

Bea apă acum!

Hidratarea este una dintre cele mai ușoare modalități de a obține mai multa energie. Ai spune că pentru asta există cafeaua, însă, explică unii dieteticieni, dacă nu consumăm suficiente lichide decofeinizate, vom ajunge la un moment dat să nu mai putem funcționa așa cum suntem obișnuite.

✱ O SOLUȚIE SIMPLĂ

Stabilește-ți o țintă: 2 litri de lichide pe zi, sub diferite forme. Nu exclude cafeaua, însă oferă-i organismului și apă, sucuri de fructe (însă nu mai mult de 125 ml), shake-uri cu legume, fructe și ceaiuri.

Prea obosită

Starea de oboseală poate fi un efect secundar al depresiei și al tulburărilor afective sezoniere, cauzate de lipsa luminii naturale, care ajută organismul
să producă atât de eficienta și energizanta serotonină.

✱ O SOLUȚIE SIMPLĂ

Obișnuiește-ți organismul cu mișcare, bucura-te de cât mai multa lumină naturală. Trezește-te mai devreme și mergi mai mult pe jos.

Redu din cafeină

Cafeaua e primul lucru la care te gândești după ce te trezești? Oboseala de la serviciu trece cu o ceașcă de cafea? Pe moment poate că te reenergizează, însă efectul acesteia nu este de lungă durată, iar oboseala revine curând.

✱ O SOLUȚIE SIMPLĂ

Alege ceaiurile care conțin mai puțină cafeină. Însă este important să te hidratezi și să mănânci bine.

Cum arată camera ta?

Dacă ai o cameră prea luminoasă, aglomerată și în dezordine sau dacă ai o saltea inconfortabilă, toate acestea pot influența, în rău, calitatea somnului. Dacă ești acasă, uită-te în jur și vezi ce schimbări poți face: sortează-ți lucrurile, vezi la ce poți renunța și ce păstrezi, astfel încât camera să fie cât mai aerisită. Un mediu plăcut te poate ajuta să ai un somn de calitate și să te trezești cu energie pentru toată ziua.

✱ O SOLUȚIE SIMPLĂ

Alege draperii închise la culoare, astfel încât, în timpul somnului, să nu fii deranjată de nici o sursă de lumină. De asemenea, renunță la televizorul din dormitor, pentru a reuși să adormi în liniște.

Autor: Cătălina Ioancea

Foto: 123rf.com

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Sanatate