Un somn bun si energizant, pentru sanatatea ta

Te simti obosita…
chiar de la trezire

MOTIVUL POSIBIL
Ai dormit prost sau esti intr-o dispozitie asemenea.

REMEDIU
Evita cafeaua, vinul rosu si ciocolata dupa ora 7 seara, intrucat studiile au aratat ca te pot impiedica sa dormi. Mergi la toaleta inainte de culcare si pune-ti dopuri in urechi daca stai pe o strada zgomotoasa.

Daca esti trista sau deprimata, s-ar putea sa-ti lipseasca vitamina D. Un studiu recent realizat la Universitatea din Texas a descoperit ca scaderea riscului de depresie a fost legata de cresterea nivelului de vitamina Din sange. Ia-ti portia zilnica de vitamina D mancand peste oceanic sau stand la soare – mod in care pielea sintetizeaza vitamina D. Exercitiile in aer liber actioneaza ca substante antidepresive eficiente in tratamentul oboselii, al depresiilor usoare si moderate.

Te simti obosita…
inainte de pranz

MOTIVUL POSIBIL
Deficit de minerale sau deshidratare.

REMEDIU
Fierul este esential pentru transportul oxigenului prin organism, in timp ce magneziul transforma glucoza in energie. Creste-ti aportul de fier consumand oua, carne rosie si frunze verzi (spanac). Pentru magneziu, sunt bune cerealele integrale, caisele si piersicile, bananele si spanacul. Daca n-ai mai baut nimic de la cafeaua de dimineata, deshidratarea ar putea fi de vina. Bea un ceai verde, antioxidant.

Te simti obosita…
dupa pranz

MOTIVUL POSIBIL
Niveluri oscilante de zahar in sange.

REMEDIU
Hidrocarbonatii rafinati (painea alba, dulciurile) provoaca maxime si minime glicemice. Iti dau energie la inceput, pentru a te arunca apoi in prapastia de moleseala cea mai adanca. Alege pentru pranz hidrati de carbon cu ardere lenta (paste integrale cu branza, peste sau pui si legume).

Te simti obosita…
seara devreme

MOTIVUL POSIBIL
Stresul

REMEDIU
Tensiunile fizice si emotionale cauzate de stres pot contracta muschii pe perioade lungi de-a lungul zilei, spun psihologii. Fixeaza-ti momentul plecarii de la serviciu ca un semnal pentru renuntarea la griji si ganduri.

somn, sanatate

Lasa la serviciu problemele de peste zi si incearca sa te gandesti la ceva placut, care sa te relaxeze. Cand ajungi acasa, ia-ti o pauza de 10 minute pentru cateva exercitii de respiratie inainte de a te apuca de treaba.

Daca esti obosita si nu ai grija de tine intai, nu le mai poti fi de folos nici celorlalti. Urmeaza-ti ritualul obligatoriu de relaxare si abia apoi mergi la bucatarie sau te ocupi de lectiile celui mic.

Te simti obosita…
tot timpul

MOTIVUL POSIBIL
Insomnia sau o afectiune pre-existenta.

REMEDIU
Daca nu reusesti sa te relaxezi inainte de ora de culcare, incearca o baie calda de 20 de minute, sugereaza specialistii. Picura in baie ulei esential de levantica si bea un ceai cald de sunatoare. Daca dormi si mananci bine, dar esti obosita, s-ar putea ca vina acestei oboseli aparent inexplicabile s-o poarte o hipotiroidie netratata sau un diabet.

Te simti obosita…
la ora de culcare

MOTIVUL POSIBIL
O sanatate buna, o zi activa si vesela.

REMEDIU
Exista si un moment dedicat oboselii, dupa ce organismul tau a eliberat si consumat energia treptat, de-a lungul zilei, a fost hranit corect si a facut fata eficient stresului.

Sfat: Mananca putin si des sau ia o gustare din cereale integrale si iaurt cu fructe, ca sa mentii ridicate nivelurile de energie.

 

 

 

 

 

Mihaela Doina Radulescu; foto: ©shutterstock

 

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Sport si sanatate