Un meniu din vitamine

Fără categorie

Ti-e teama ca excesele alimentare din perioada Sarbatorilor ar putea sa-ti faca rau? Nu te ingrijora – multe dintre bunatatile de sarbatori, spre exemplu sunt bune si pentru organism.

CASTANE
Prajite, fierte – in umpluturi, creme sau consumate coapte, ca atare, delicioasele castane contin toate vitaminele antioxidante esentiale pentru functionarea sistemului imunitar, inclusiv vitamina E, betacaroten si vitamina C. Castanele sunt si o sursa de proteine (veste buna pentru vegetarieni!) si de carbohidrati. |n amestec cu nuci si alune, constituie un supliment excelent pentru recuperarea din convalescenta.

 

SCORTISOARA
Aceasta "mirodenie a vitalitatii" se gaseste in placinta cu mere, in prajituri, budinci si vinul fiert. Pe langa aroma puternica si placuta pe care o da prajiturilor si bauturilor, scortisoara este, de asemenea, un stimulant puternic si un tonic recunoscut. |ncearca un preparat din apa fiarta cu scortisoara, miere, suc proaspat de lamaie si un strop de whisky – este un excelent tonifiant si un sedativ usor.

 

CATINA SAU MACESE
Ambele au un continut important de vitamina C si proprietatea de a stimula sistemul imunitar. De Sarbatori, poti sa-ti prepari un cocteil din votca, sirop de catina sau macese si suc de grepfrut. S-ar putea ca si musafirii tai sa aprecieze gustul acrisor al maceselor sau aroma inconfundabila a catinei. (Le poti inlocui cu merisor – este la fel de gustos si, in plus, este bun contra infectiilor urinare).

 

CURMALE
Aceste fructe uscate sunt foarte bogate in substante nutritive si constituie o sursa importanta de fier, care combate anemia. Fierul mai sustine cresterea, functiile musculara si cerebrala si ajuta la metabolismul proteinelor din branza si carnea de curcan.

 

SMOCHINE
Sunt bogate in betacaroten (un element care stimuleaza imunitatea), pastreaza supletea pielii si asigura protectie contra unor forme de cancer. Include, de asemenea, fier – element indicat in combaterea anemiei. Potasiul continut in smochine mentine regenerarea celulara si o presiune normala a sangelui, in timp ce glucidele si fierul elibereaza energie.

 

GHIMBIR
Pe langa faptul ca aromatizeaza berea, prajiturile, salata sau sosurile, ghimbirul aduce cu el fitoelemente care stimuleaza circulatia sangvina. Se consuma sub forma de ceai, pulbere sau radacina. E bun si pentru descongestionarea mucoaselor (nas infundat) si impotriva starilor de greata, in general.

 

Citeste continuarea pe pagina urmatoare: 1 2

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din