Tu cati ani vrei sa traiesti?

Medicii nu te pot obliga sa te ungi cu crema protectoare cand stai la plaja si nici nu-ti pot lua din mana a treia ciocolata pe ziua de azi.

Doar tu poti face toate acestea! De tine depinde cat si cum traiesti…
In anul 1996, ciclistul campion Lance Armstrong a aflat ca are cancer testicular intr-o faza avansata, care se intinsese la plamani si creier.

Cu mai putin de 50% sanse de supravietuire, Armstrong a suportat operatii si o forma agresiva de chimioterapie, ca tratament impotriva cancerului. Impreuna cu tratamentele medicale, vointa lui Armstrong si sustinerea celor din jur i-au dat puterea sa lupte, sa invinga cancerul si sa devina – pentru a sasea oara! – campion si recordman in Turul Frantei!

Ce poti controla si ce nu
Nu putem controla ceea ce ni se intampla (oricat de in forma am fi), dar ne putem controla atitudinea si vointa. Avem nevoie de medici pentru tratarea diverselor boli, dar cand vine vorba de prevenire, noi suntem cei mai puternici.

Daca vrei sa iti prelungesti viata si sa ii imbunatatesti calitatea, cinci schimbari mici pot aduce efecte spectaculoase: controlul tensiunii, evitarea fumatului, miscare timp de 30 de minute zilnic, controlul stresului si un regim alimentar sanatos.

Alegerile pe care le faci in fiecare zi te ajuta sa iti pastrezi tineretea ori sa iti grabesti imbatranirea. La 50 de ani, stilul de viata dicteaza cam 80% din felul in care imbatranesti, restul fiind mostenire genetica.

Exerseaza!
Pentru o stare optima de sanatate, trebuie sa arzi intre 3.500 si 6.500 de calorii pe saptamana. Mare parte dintre ele sunt arse zilnic, fara nici un efort. Dar studiile arata ca ai nevoie de circa 60 de minute de antrenament, adica o activitate cardiovasculara care ridica ritmul cardiac cu 80% sau chiar mai mult.

Este nivelul de exercitiu care te face sa transpiri intr-o camera racoroasa. Interesant e ca dupa ce ai depasit cele 60 de minute (odata sau in reprize), minutele suplimentare nu iti aduc si beneficii suplimentare sanatatii.

Peste cele 6.500 de calorii pe saptamana, arderile in plus scad longevitatea, pentru ca forteaza organismul. Trei reprize a cate 20 de minute de miscare pe zi sunt perfecte pentru o viata lunga si mai sanatoasa.

Mananca nuci, ulei de masline si peste!
Mananca cel putin o mana de nuci pe zi – scad riscul bolilor de inima cu 20-60%! Uleiul de masline ajuta la curatarea arterelor de lipoproteinele nocive. Pestele gras e bogat in acizi Omega 3, benefici pentru inima si creier.

Mananca minimum 31 mg de flavonoizi pe zi. Acestea sunt substante antioxidante antiinflamatoare prezente in mai multe alimente de origine vegetala: ceai verde, struguri, merisor, portocale, ceapa, rosii. Poti acumula cantitatea de mai sus din doua pahare si jumatate cu suc de merisor sau din cateva pahare cu ceai.

Ia pastile, dar nu de orice fel…
Administrarea constanta de aspirina (162 mg/zi) reduce cu 44% incidenta infarctului. Aspirina scade numarul accidentelor cerebrale si, impreuna cu un antiinflamator, scade riscul de dementa si Alzheimer, pentru ca mentine arterele tinere. Ia-o cu un pahar de apa calduta.

Coenzima Q 10 previne imbatranirea cardiovasculara, iar acidul alfalipoic si L-carnitina imbunatatesc functia cognitiva.

 

Citeste continuarea pe pagina urmatoare: 1 2

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Sport si sanatate