Trucuri de somn neîncercate încă

Chiar dacă cele 24 de ore par prea puține, noaptea e făcută pentru somn!

trucuri de somn

E de la sine înțeles că ai aplicat toate rețetele: fără cofeină, baie înainte de culcare, lavandă în dormitor. Și uite că nimic n-a funcționat. Noaptea e în continuare prea lungă, somnul întrerupt și mai degrabă obositor. Dimineața nu te-ai mai ridica din pat, dar oricum n-ai putea să mai dormi. Ar mai fi câteva idei…

Mută-te la Brașov

Ar fi o măsură extremă, dar gândește-te: doar somnul îți este afectat? Poate că nu-ți priește clima sau ritmul din orașul tău. Poate ești stresată sau, dimpotrivă, total plictisită. Extremele nu sunt bune. Oricare dintre aceste situații îți poate afecta, între multe altele, și somnul. Ziua cum te simți? Locuiești, deja, în Brașov? Și nu poți să dormi? Incredibil! Atunci mută-te în Constanța!

Reia obiceiul de a scrie într-un jurnal

„Dragă jurnalule, nu mai suport școala!“ Toate aveam un jurnal în adolescență – de ce să nu avem și acum unul? Nu trebuie să scrii în el în fiecare seară, dar când ai capul plin de gânduri și asta te ține trează, pune o parte din ele pe hârtie, adaugă emoțiile pozitive și negative – eliberează tensiunea!

Nu moțăi pe canapea

Televizorul este cel mai mare dușman al somnului. Dacă nu te poți desprinde la timp de el, te distruge. Schimbi canal după canal, prinzi numai jumătăți de programe, nu înțelegi nimic din ele, dar nu nici nu te poți desprinde. Fii tare, preia controlul! Uită-te de la început pe un program TV, alege-ți ce vrei să vezi, iar atunci când pui mâna pe telecomandă, fă-o ca și cum ar avea un singur buton: OFF.

Dacă încerci să mai înnădești ceva la capătul filmului, vei sfârși prin a moțăi și a-ți pierde voința de a te ridica și a te duce la culcare. Acceptă că ziua are un capăt, nu încerca să vezi tot ce se poate vedea, să vizitezi toate paginile de Facebook sau să citești toate biografiile interesante de pe internet într-o singură zi.

Fă ordine înainte de culcare

Chiar dacă închizi ochii, cumva tot ești conștientă de ceea ce este în jurul tău. Încearcă să ai în dormitor doar mobilierul strict necesar. Să nu lași împrăștiate obiectele care ar putea sta într-un sertar. Închide ușa dulapului de haine, dacă-l ai în dormitor.

Și desființează scaunul pe care ești tentată să-ți lași azi o bluză, mâine o fustă… și tot așa, până pierzi urma unora dintre ele. Ordinea e relaxantă și te face să te simți în siguranță.

Fără pisică în dormitor

Animalele de companie fac parte din familie. Au tabieturile lor, nevoile lor afective. Conform legilor ancestrale, tind să se asocieze cu membrii mai puternici ai grupului, mai ales noaptea, ca să fie în siguranță.

Dar tot conform legilor ancestrale, pisicile și câinii sunt animale nocturne, care își găsesc tot felul de îndeletniciri noaptea, când tu vrei să dormi. Obișnuiește-le de mici să-ți respecte somnul și să nu încerce să interacționeze cu tine când dormi.

Pune-ți așternuturile la răcit

37% dintre femei adorm greu pentru că le e cald. Dacă ești una dintre ele, încearcă această soluție extremă: împăturește-ți așternuturile, pune-le într-o pungă de plastic și lasă-le în frigider, cu o oră înainte de culcare.

Senzația de răcoare te va relaxa și te va ajuta să adormi. Dacă somnul are un start bun și dacă nu mai intervine alt motiv de disconfort, ai șanse ca tot restul nopții să dormi bine. Dacă e prea complicat să scoți în fiecare seară cearceaful de pe pat și să-l pui înapoi peste o oră, poți să faci asta doar cu cel cu care te învelești.

Culcă-te mai târziu

Culcatul devreme pare să fie în acord cu ideea de a dormi mai mult. De fapt, dacă încerci să adormi când nu ești suficient de obosită, nu vei reuși decât să te întorci de pe o parte pe alta, să ți se pară că totul te deranjează și te ține trează, ca într-o conspirație a obiectelor și senzațiilor.

Dacă, totuși, vrei să dai stingerea în casă, citește ceva în pat, la lumina veiozei: cu cât cartea e mai interesantă, cu atât mai repede te va lua somnul. Sau poți încerca soluția pentru copii: povestea de noapte bună – un audio-book.

Dormi dezbrăcată

Oricât de comodă ți se pare pijamaua, tot mai comodă e propria ta piele. Cu cât mai complicată este ținuta de noapte, cu atât sunt mai multe posibilitățile de a te incomoda atunci când te întorci în somn și se răsucesc, se ridică, se descheie…

Dacă așternutul este făcut dintr-un material plăcut, care să țină cald iarna și răcoare vara, atunci ar trebui să-ți fie suficient. Așternuturile din satin sunt nu doar frumoase și sexy, ci sunt și foarte plăcute la atingere. Condiția este să fie suficient de mari încât să acopere bine patul și să nu alunece la fiecare mișcare.

Renunță la băuturile de seară

Dacă te trezești cu regularitate din cauza nevoii de a merge la baie, modifică-ți obiceiurile astfel încât să poți dormi liniștită până dimineață. Evită băuturile diuretice: cele pe bază de cofeină sau cele cu alcool.

Diureza accelerată nu numai că te trimite la baie, dar îți usucă mucoasa nazală împiedicându-te să respiri liniștit. Și nu mânca pepene cu mai puțin de o oră înainte de culcare.

Schimbă periodic câte ceva

Dormi mai bine atunci când ești plecată în vacanță? Înseamnă că ești genul care are nevoie de schimbări. Aplică rețeta și acasă. Schimbă o piesă de mobilier sau poziția mobilei. Schimbă perdelele sau mocheta din dormitor.

Dacă nu e momentul de făcut schimbări – din cauza celor doi dușmani siamezi, timpul și banii – schimbă cu partenerul tau locul în pat sau, pur și simplu, culcă-te la celălalt capăt al patului.

Pune-ți orez în șosete

Nu în timp ce le porți! Alege o șosetă veche, umple-o cu orez și leag-o cu un elastic. Las-o în congelator câteva ore și vei obține o compresă rece care va  rezista un timp la această temperatură scăzută. Ia-o cu tine în pat și pune-ți-o pe față sau pe gât.

Poți folosi un spray cu apă – ca acela cu care dai perdaf la rufele de călcat. Dacă îl pui din timp la congelator, apa din el va îngheța. Pe măsură ce se dezgheață, apa se lasă la fund și rămâne rece atâta timp cât mai are gheață.

 

47% dintre bărbați sunt mulțumiți de orele dormite, comparativ cu doar 37% dintre femei

5% dintre femei dorm neîntoarse. Pe cele mai multe le trezește nevoia de a merge la baie, căldura sau partenerul

 

Autor: Mihela Serea
Foto: shutterstock

 

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Sanatate