Transforma mancarea in energie!

energie
7:15. O „trezire dulce“, cu fructe

Amesteca fructe de padure cu o banana, iaurt si o picatura de apa. Fructele de padure asigura un aport de antioxidanti, in timp ce zaharurile din fructele simple ridica rapid glicemia, oferindu-i organismului dinamism. Te grabesti? Bea atunci un pahar de fresh din fructe.

7:30. Micul dejun: pornirea motorului
Alege cereale sau biscuiti integrali cu lapte semi sau degresat. Adauga miere, fructe uscate si migdale – iti vor ridica rapid nivelul de energie. Cerealele isi vor face efectul, producand energie cu eliberare indelungata. Proteinele si lipidele sanatoase din nuci incetinesc si ele eliberarea de carbohidrati din cereale.

10:15. Ceai verde sau apa
Apa este una dintre cele mai eficiente modalitati de ridicare a nivelului de energie, consumata simpla sau in ceaiuri. Chiar si usoara deshidratare poate reduce performanta psihica si fizica, asa ca bea constant cantitati mici de apa in decursul zilei.

11:30. Snack-ul de „improspatare“
Mananca un pumn plin de nuci si unul de caise uscate. Caisele iti vor creste nivelul de energie, in timp ce nucile asigura proteine, lipide sanatoase, minerale si antioxidanti.

13:00. Pranzul: „bomba energetica“
Un pachet de tortilla integrala cu ton din conserva, porumb dulce si salata verde. Tortilla se digera usor si iti aduce carbohidrati, tonul iti ofera uleiurile esentiale omega 3 care imbunatatesc metabolismul si sporesc concentrarea.

15:00. Gustarea energizanta
Putina salata de spanac, salata verde sau untisor si rosii cherry cu sunca slaba si suc de portocale. Salatele verzi sunt bogate in minerale, in special fier. Vitamina C din sucul de portocale ajuta la absorbtia fierului, iar sunca fara grasime este o sursa excelenta de proteine, care iti va pastra glicemia echilibrata.

17:00. Energie seria a doua
Snack-ul consta in popcorn simplu si o lingura de unt de arahide. Gustari ca acestea ajuta la mentinerea constanta a nivelului energetic.

19:00. Cina de „stabilizare“
O cina care include cartofi dulci, piept de pui si broccoli. Pieptul de pui este o sursa de proteine cu continut scazut in grasime, care nu-ti va cauza disconfort digestiv peste noapte.

21:00. Bautura usoara de seara
Un pahar de lapte este ideal pentru a asigura senzatia aceea de satietate si contine, de asemenea, aminoacidul care provoaca somnul: triptofanul. Somn usor…!

Stop bauturilor cu zahar!
Structura moleculara a zaharului simplu, gasit in majoritatea bauturilor energizante, este absorbita rapid in circulatia sangelui, fapt care determina o crestere brusca a nivelului de glucoza si apoi o scadere a acestuia. Mai bine bea apa plata sau suc de legume ori fructe.

Adrian Ciltan; foto: © shutterstock

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Dieta