Top 3 alimente pentru memorie și concentrare

Dacă și tu te numeri printre persoanele care nu se mai concentrează atât de bine ca înainte sau care uită repede lucruri importante, este timpul să iei măsuri. Începe cu schimbări în stilul de viață și alimentație.

De câte ori nu ți s-a întâmplat să uiți numele unei persoane? Sau să vrei să notezi ceva și să nu-ți mai amintești ce anume? Sau, pe drum, să te întrebi dacă ai încuiat sau nu ușa de la intrare? Principalele cauze care ne determină să uităm anumite lucruri imediat sunt legate de procesul firesc al îmbătrânirii, de perioadele stresante pe care le traversăm, de lipsa somnului, precum și de consumul crescut de alcool.
Mai multe despre cauzele uitării, aici.

alimente memorie concentrare
Dacă vrei să iei măsuri pentru a evita, pe viitor, astfel de situații, începe prin a schimba:

  • crește numărul orelor de somn;
  • la birou, organizează-ți mai bine timpul, astfel încât să eviți perioadele stresante;
  • redu alcoolul;
  • în weekend, petrece cât mai mult timp în aer liber.

Combină aceste schimbări cu un plan alimentar în care să incluzi câteva alimente-cheie care înfluențează în bine memoria.

Nucile

Conțin acizi grași Omega 3, aminoacizi esențiali (printre care fenilalanină), magneziu, vitamina B și lecitină – printre altele –, o combinație imbatabilă când vine vorba despre stimularea memoriei. Consumul de nuci este recomandat în perioadele de studiu intens, însă nu trebuie să exagerezi. Din cauza conținutului ridicat de grăsimi, limitează-te doar la cel mult 10 nuci odată.

Bananele

Se numără printre alegerile frecvente mai ales în sezonul rece, însă consumate cu regularitate, bananele ajută la îmbunătățirea memoriei. Explicația? Conținul ridicat de glucoză, care ajută la o mai bună funcționare a creierului.

Afinele

Se spune că trebuie să ne colorăm mesele cât mai mult cu putință – cu alimente naturale, bineînțeles. Iar afinele sunt un astfel de ingredient, un aliment-vedetă în această perioadă. Le poți folosi pentru a pregăti smoothie-uri și înghețate, dar le poți consuma și ca atare. Sunt o bombă de antioxidanți care influențează în bine circulația intercraniană și, bineînțeles, la oxigenarea creierului.

Bonus: apa

Cuvântul hidratare ar trebui să fie pe buzele tuturor în această perioadă. Acei 2 litri de apă recomandați a fi consumați zilnic (de fapt, cantitatea de apă trebuie să fie egală cu 1/32 din greutatea ta corporală, conform autoarei cărții ”Planul”, Lyn-Genet Recitas) produc în organism un echilibru hidric, care ajută la îmbunătățirea memoriei și concentrării. În plus, substanțe esențiale precum calciu, sodiu, fier, fluor și magneziu sunt asimilate mai bine, ajutând organele să funcționeze mai bine.

Mai multe informații găsești în articolul Remedii pentru problemele de memorie

Autor: Cătălina Chiricheș
Foto: Shutterstock.com

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Sanatate