Toamna se numara… kilogramele

Iti propunem o dieta mai interesanta decat cele clasice si mai usor de tinut decat cea de detoxifiere, dar la fel de benefica. Peste o luna te vei simti mai usoara, mai vioaie, mai zvelta si… mult mai bine!

Stim ca pernutele de pe coapse si colaceii de pe fund si abdomen iti dau de furca. Stim asta din scrisorile primite la redactie, impreuna cu intrebarea clasica: "Nu stiti o dieta simpla, rapida, care chiar da rezultate?"

Am incercat sa imbinam principiile sanatoase ale regimurilor naturale cu ultimele descoperiri ale nutritionistilor pentru a crea o noua dieta, care este si detoxifianta (nu numai de slabire).

Dieta pune in practica teoriile regimurilor bogate in proteine si un consum moderat de carbohidrati, care chiar functioneaza! Daca iti place sa mananci, dar vrei sa ai si o talie subtire, aceasta dieta este ceea ce iti trebuie.

Regulile detoxifierii
Nimic nu se obtine fara un pic de efort! Daca vrei sa scapi de toxine, nu uita ca procesul de detoxifiere iti va da ceva neplaceri si dureri de cap, la propriu. Dar perseverenta este mama succesului, iar rezultatele vor aparea mai repede decat crezi: in cea de-a patra zi.

  • Nu exista o limita in ce priveste cantitatea, dar regimul ar trebui sa contina 30% proteine si 70% vegetale.
  • Mananca numai alimente permise, organice, cat mai proaspete, cat mai putin prelucrate termic si fara nici un fel de conservanti.
  • Bea cel putin doi litri de apa plata pe zi.
  • Gateste cu grija: crud este cel mai bine, fiert e binisor, copt si la gratar sunt urmatoarea alegere buna, dar prajit este inadmisibil.
  • Renunta la ceai negru, cafea si alcool.
  • Bea, in schimb, cat mai mult ceai de plante.
  • Ia suplimente cu vitamine si minerale, pentru a-ti proteja functiile hepatice si functionarea intregului organism.

Gustarile sunt permise…
… daca sunt sanatoase si bine alese. Incearca si variantele.

  • Cruditati. Curata si spala legume care iti plac (morcovi, telina, rosii, ardei, andive, dovlecei, varza etc.) si pastreaza-le in pungi de plastic, in frigider. Ia cateva atunci cand pleci de acasa.
  • Vrei sa le faci apetisante? Consuma-le cu sos preparat de tine din: branza tofu, ulei de masline, suc de lamaie, un catel de usturoi si o lingurita de mustar de calitate (fara adaosuri de amidon si conservanti), toate amestecate bine cu mixerul.
  • Esti prea ocupata si nu poti face singura sosul? Inlocuieste-l cu pasta de humus, din comert.
  • Fa-ti portii mici de seminte si nuci, pe care le tii in frigider. Strecoara-ti cate una in poseta, si consuma-le drept gustare, de cate ori ti-e foame si esti pe drum. Cantitate: cat poti sa tii in palma. Evita alunele si arahidele.
  • Batoanele cu cereale sunt o gustare excelenta. Mananca cu un fruct sau seminte pisate.

Ah, exercitiile!
Nu, nu te trimitem la sala! Dar iti aratam cateva modalitati "inteligente" de a face miscare.

  • Ia-ti un abonament la un curs de dans sau invata cateva miscari de stretching, pe care sa le faci zilnic. Nu exersa cu stomacul plin.
  • Plimbarile sunt o alternativa foarte buna, cu conditia sa dureze cel putin o ora pe zi si neaparat in ritm alert.
  • In week-end, fii activa: mers cu bicicleta, tenis, inot, alergari sau excursii montane. Toate imbunatatesc circulatia sangelui si digestia si iti aplatizeaza abdomenul.
  • Bea ceva mai mult de doi litri de apa, zilnic; paradoxal, suplimentul de apa te va ajuta sa scapi de lichidul acumulat in tesuturi. Din cand in cand, bea ceaiuri din plante depurative (cozi de cirese, matase de porumb, coada-calului etc.).
  • Nu uita de suplimentul cu vitamina C; printre altele, vitamina C diminueaza retentia de apa in organism.
  • Zilnic, inainte de dus, maseaza-ti viguros corpul timp de cateva minute, pentru a ajuta organismul sa elimine toxinele care dau pielii un aspect pufos.
  • Ori de cate ori bugetul iti permite, rasfata-te cu o sedinta de masaj de drenaj limfatic, intr-un cabinet de specialitate. Masajul te ajuta sa scapi mai usor de toxine, te face sa arati bine si sa te simti minunat.

Cum scapi de balonare
O digestie buna si un sistem de hranire sanatos merg mana in mana cu un abdomen plat.

  • Mananca doar atunci cand ti-e foame cu adevarat, nu in functie de ce arata ceasul.
  • Mesteca bine hrana: nu-ti umple gura cu o noua portie, inainte sa termini ce aveai deja, si… de o scurta pauza!
  • Nu bea lichide in timpul mesei; fac rau digestiei (cu exceptia unui strop, baut ocazional).
  • Cum, fara desert? Exact. De obicei, acesta include zahar sau fructe, ambele producand fermentatie in intestin, deci balonare! In loc de desert, bea un ceai de plante (menta, roinita sau ghimbir).
  • Seara, cu patru ore inainte de culcare, ia o masa usoara (supa de legume sau o salata), care are putine proteine.
  • Cand balonarea devine o problema, in cadrul aceleiasi mese incearca meniuri disociate, in care proteinele si hidrocarbonatii nu sunt consumate impreuna; astfel, vei calma digestia si vei reduce apa din tesuturi.
  • Incepe masa cu ceva amar (cicoare sau andive), care te ajuta sa reduci balonarea. Sau, cu 15 minute inainte de masa, bea ceai din plante amare (pelin, gentiana). Un fitoterapeut iti poate da o lista cu plantele potrivite: dr. Gabriela Papazian Urdareanu, medic primar, Centrul National de Acupunctura si Homeopatie din Bucuresti, str. Visarion, nr. 4-6

  Text: Mihaela Doina Radulescu

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Dieta