Test: esti stresata… ori deprimata?

Te simti obosita din ce in ce mai des? Ai renuntat la sex in ultima perioada? Reactionezi exagerat in situatii tensionate, izbucnind in lacrimi sau prin agresivitate? Cu totii trecem prin perioade grele, dar iesirile necontrolate pot fi un semn de stres excesiv.

Un pic de stres e foarte bun, pentru ca ne stimuleaza adrenalina si ne motiveaza sa actionam, dar cand il lasam sa ne copleseasca, ne poate aduce sentimente de neputinta si caderi nervoase. Acestea sunt un semn ca sistemul tau imunitar a fost afectat de perioade prelungite de stres, caz in care si recuperarile sunt mai lungi.

E timpul sa te relaxezi
Daca vrei sa eviti alunecarile pe panta stresului, este foarte important sa-ti stabilesti prioritatile. Poti sa incepi imediat, completand testul nostru.

Nu exista raspunsuri bune sau gresite, asa ca citeste lista urmatoare de afirmatii si incercuieste-le pe cele care corespund stilului tau de viata, fara sa stai prea mult pe ganduri. La final, fa totalul afirmatiilor bifate si cauta punctajul obtinut pe pagina urmatoare, pentru a afla ce nivel de stres ai si ce anume trebuie sa faci pentru a-l reduce. Nu uita: indiferent de rezultatul pe care il obtii, nu te stresa! Invata sa controlezi tu stresul, nu-l lasa pe el sa te controleze!

TESTUL STRESULUI
Bifeaza afirmatiile pe care crezi ca le-ai trait in ultima saptamana:

  •  Mi-a fost greu sa ma relaxez.
  •  Am avut dureri de cap.
  •  Am avut dureri musculare.
  •  Am avut indigestie.
  •  Am fost foarte sensibila.
  •  Am rontait continuu intre mese.
  •  Mi s-a intamplat sa uit multe lucruri.
  •  M-am trezit de mai multe ori cu sentimentul de teama.
  •  Mi s-a parut ca am prea multe de facut.
  •  Nu am reusit sa ma relaxez decat cu un pahar de vin.
  •  Nu am putut sa fac sex.
  •  Am dormit prost si de multe ori m-am trezit mai obosita decat eram la culcare.
  •  Mi-am auzit inima batand foarte tare.
  •  M-am simtit deprimata.
  •  Nu am suportat nimic care sa ma opreasca din ceea ce aveam de facut.
  •  Mintea mea a fost intr-un continuu zbucium, nu am putut sa ma concentrez pe un singur lucru.
  •  M-am simtit epuizata nervos.
  •  Imi tremurau mainile.
  •  M-am agitat inutil.
  •  Am simtit adesea ca intru in panica.
  •  Pur si simplu nu am putut continua.
  •  Mi s-a intamplat sa respir rapid (fara sa fac efort fizic).
  •  Am avut tendinta sa reactionez exagerat.
  •  M-am calmat cu greu dupa ce m-am suparat.
  •  Am fost in situatii extrem de tensionate, bine ca au trecut…
  •  Mi-au transpirat palmele sau am transpirat excesiv (fara efort fizic).
  •  Am simtit ca lesin.
  •  M-am simtit speriata (neli­nis­tita) fara un motiv anume.
  •  De multe ori, mi-am simtit picioarele moi.
  •  Eram ingrijorata ca as putea ajunge in situatii in care sa intru in panica si sa ma fac de ras in fata colegilor.
  •  Nu am mancat cum trebuie si mi-a fost pofta de junk food.
  •  Uneori mi-a fost prea cald sau prea frig.
  •  Am simtit ca absolut totul mergea prost.
  •  Mi-am simtit gura uscata.
  •  Nu am simtit vreun fel de bucurie sau sentiment pozitiv.
  •  Am avut senzatia ca viata mea nu are rost.
  •  Mi-a fost greu sa ma apuc de o treaba.
  •  Nu am reusit sa am vreun pic de entuziasm.
  •  Am simtit ca nu valorez mare lucru.
  •  M-am simtit lipsita de orice speranta.
  •  M-am simtit trista.
  •  Am avut deseori sentimentul ca ar fi mai bine pentru toata lumea daca eu nu as exista.

Aduna toate afirmatiile pe care le-ai bifat si citeste sfatul nostru in cele ce urmeaza…
 

Citeste continuarea pe pagina urmatoare: 1 2

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Psihologie