Test – Afla cum forma corpului iti influenteaza sanatatea!

Forma corpului nu este doar un barometru pentru kilogramele in plus sau in minus castigate, ci si semnalul de alarma atunci cand ceva nu functioneaza cum trebuie.

Raspunde intrebarilor din test pentru a vedea ce tipar al corpului se apropie cel mai bine de forma ta.

Vei afla la ce boli esti predispusa, dar si ce sa faci pentru a le preveni.

Unde te incadrezi?

1. Calculeaza care este raportul talie-sold: masoara talia si soldurile, apoi imparte cifra taliei la solduri.

De exemplu, talia (76 cm) impartita la sold (96 cm)= 0,79.

Cifra mea este:

A. 0,81-0,85;
B. 0,80 sau mai putin, port marimea 38 sau mai putin;
C. 0,80 sau mai putin, si port 40+;
D. 0,85 sau peste;
E. 0,80 sau mai putin, si port 38-40.

2.Cum este tonusul muscular?

A. Destul de bun, insa nu am o talie foarte clar definita;

B. Mainile si picioarele sunt la fel de subtiri; indiferent ca fac exercitii de gimnastica sau nu;

C. In general am un tonus muscular bun, nu sunt insa multumita de zona soldurilor si cea dorsala;

D. Ma inscriu in categoria celor cu forme, dar si exces de grasime, mai ales in zona abdomenului;

E. Am un tonus muscular foarte bun.

3. Cand te ingrasi, unde se observa?

A. In jurul taliei;

B. Nu ma ingras foarte usor;

C. In zona fundului si a soldului;

D. Intotdeauna in jurul abdomenului;

E. Cam peste tot, dar oricum slabesc foarte usor.

4. Ce talie preferi atunci cand iti cumperi fuste sau pantaloni?

A. Cu talie joasa. Tocmai pentru ca nu am talie, in felul asta ii dau o forma;

B. Uneori tai betelia pantalonilor, pentru ca mi se pare prea mare;

C. O prefer pe cea care vine pe solduri. Talia joasa imi scoate soldurile in evidenta;

D. Cu cat sunt mai largi, cu atat mai bine – mai ales dupa o masa copioasa!

E. Orice cu talie joasa.

Kate Moss; Gwyneth Paltrow.
Cei mai multi A

Slaba… cat mai slaba

VEDETE DE TIPUL A: Kate Moss; Gwyneth Paltrow.

FORMA TA: De obicei supla, cu o talie nu foarte clar definita.

PRO: Forma corpului tau este forma perfecta de fotomodel.

CONTRA: Oamenii de stiinta au descoperit ca in ciuda aspectului filiform, persoanele foarte slabe sunt predispuse riscului de a acumula grasime in jurul organelor vitale, care poate creste riscul de boli de inima, cancer, colesterol ridicat si diabet.

CE SA MANANCI: Fructe si legume proaspete, cereale integrale si proteine slabe. Fa miscare, in special exercitii cardiovasculare (mergi in pas rapid, alearga, inoata).

MISCARILE POTRIVITE: Incearca miscarile cu cercul hula-hoop. In ciuda popularitatii crescute in randul copiilor, cercul pe care trebuie sa-l invarte sti in jurul taliei nu e o joaca de copii: cu perseverenta si rabdare, iti antrenezi tot corpul.

Kylie Minogue; Cheryl Cole
Cei mai multi B

Miniona perfecta

VEDETE DE TIPUL B: Kylie Minogue; Cheryl Cole.

FORMA TA: Zvelta; de obicei, putin mai scunda; scapi foarte usor de kilogramele in plus.

PRO: Riscurile de a suferi de boli cardiace, diabet sau artrita este redus.

CONTRA: Daca ai sub greutatea recomandata inaltimii tale, este posibil sa-ti lipseasca anumiti nutrienti vitali. Persoanele minione pot avea si probleme de fertilitate.

CE SA MANANCI: Pentru a te ingrasa pe calea… sanatoasa, mananca mai mult din toate grupele de alimente, completand meniul cu suplimente de vitamine si minerale.

MISCARILE POTRIVITE: Cu picioarele usor departate si varfurile la 45°, lasa-te in jos, indoind genunchii si fara sa-ti misti soldurile. Indoaie mijlocul in stanga si in dreapta, realizand cu mainile si pumnii miscari de box. Fa 20 astfel de exercitii pe zi.

J-Lo; Shakira
Cei mai multi C

Doamna solduri late?

VEDETE DE TIPUL C: Shakira; J-Lo

FORMA TA: Cunoscuta si ca „ forma para“, aceasta silueta descrie persoanele cu forme generoase in jurul soldurilor si al fundului.

PRO: Ai o forma a corpului sexy, care atrage mereu privirile celorlalti.

La capitolul sanatate, riscurile de a te imbolnavi de cancer la san sunt mai mici decat in cazul persoanelor cu o silueta in forma de mar.

CONTRA: Esti predispusa la probleme legate de pierderea memoriei, pe masura ce imbatranesti.

CE SA MANANCI: Cea mai potrivita dieta, in cazul tau, este cea mediteraneana.

Urmeaz-o, daca vrei sa scapi de kilogramele in plus, insa nu exagera.

MISCARILE POTRIVITE: Cel mai eficient exercitiu este mersul rapid. Ce inseamna rapid? Suficient de repede, astfel incat sa simti ca respiri mai alert.

Oprah; Jennifer Hudson
Cei mai multi D

O burtica XL

VEDETE DE TIPUL D: Oprah; Jennifer Hudson.

FORMA TA: Ai un abdomen mai mare, fund mai Mic si picioare subtiri? Atunci ai o silueta „mar“.

PRO: Cand vine vorba despre slabit, te descurci mai bine decat femeile cu forma de „para“. Grasimile din zona abdomenului se metabolizeaza mult mai usor decat grasimile in sange.

CONTRA: Prezinti un risc mai mare de a suferi de boli cardiovasculare si diabet. Prea multa grasime in zona abdomenului poate influenta nivelul insulinei, crescand tensiunea arteriala si marind colesterolul.

CE SA MANANCI: Urmand o dieta bazata pe grasimi slabe, care sa contina carbohidrati, proteine, fructe si legume, vei scapa de grasimea nedorita.

MISCARILE POTRIVITE: Exercitiile impartite in reprize scurte, dar intense, te vor ajuta sa arzi repede si usor caloriile.

Jennifer Aniston; Elle MacPherson
Cei mai multi E

O femeie cu forta

VEDETE DE TIPUL E: Jennifer Aniston; Elle MacPherson.

FORMA TA: Ai un corp tonifiat, cu umeri puternici si muschii bine definiti.

PRO: Esti in forma, ai un corp sanatos, cu risc scazut de a suferi de boli cardiovasculare sau anumite forme de cancer.

CONTRA: Antrenamentele dese, care depasesc mai mult de 15 ore pe saptamana, pot influenta negativ nivelul hormonal si pot inhiba ovulatia.

Prezinti un risc crescut de osteoporoza, din cauza faptului ca organismul este lipsit de grasime.

CE SA MANANCI: Consuma portii mici si dese, o data la trei ore, cu multe proteine, paine din cereale integrale, orez brun, nuci, fructe si legume.

MISCARILE POTRIVITE: Sunt, in cazul tau, cele pe care nu le faci… cu alte cuvinte, permite-ti, din cand in cand, cate un chiul de la miscare.

Catalina Ioancea; foto: © shutterstock

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Sport si sanatate