Tentatia dulciurilor, cum poti sa-i rezisti?

Fără categorie

Dulciurile si "rontaitul" intre mese nu numai ca iti afecteaza pofta de mancare, dar pot avea si urmari negative asupra sanatatii.

Obiceiurile legate de alimentatie au urmari directe asupra sanatatii. Desigur, conteaza in primul rand ce mananci, dar si cate mese servesti pe zi, la ce ore si cat de consistente sunt. Daca in ultimii ani specialistii au demonstrat ca gustarile si rontaitul intre mese aduc beneficii organismului, iata ca, acum, si-au schimbat parerea. Cele mai noi concluzii dezvaluie faptul ca frecventa meselor este deosebit de importanta.

Trei mese pe zi

Iti amintesti cum iti spunea mama in copilarie: "Nu manca dulciuri inainte de masa pentru ca iti strici pofta de mancare!"? Ei bine, nici nu stii cata dreptate avea!

Explicatia e simpla daca ne gandim la modul in care organismul nostru transforma alimentele in elemente nutritive. Ori de cate ori mancam sau bem ceva (mai ales alimente bogate in zahar), organismul secreta o cantitate de insulina pentru a neutraliza glucoza din sange. Totul e transmis apoi ficatului, pentru prelucrare.

Cand rontaim intruna biscuiti, cartofi prajiti, grisine, aportul de insulina transmite ficatului semnale neregulate. Acesta este unul dintre motivele pentru care numarul bolnavilor de diabet e in continua crestere.

Daca vei manca de trei ori pe zi, ficatul va avea timp sa se odihneasca si sa se refaca in intervalul dintre mese, chiar daca numarul de calorii este acelasi. Ca atare, incearca sa renunti la gustarile si dulciurile consumate intre mese si vei vedea ca o sa te simti mai bine.

Nu inseamna insa ca trebuie sa iti iei adio de la toate aceste placeri, ci mai ales de la cele ce contin zahar sub forma de fructoza – substanta care creeaza cele mai mari probleme. Aceasta este adaugata in alimente sub forma de sirop de porumb.

Fructoza se gaseste in cantitati foarte mici si in fructele proaspete, dar nu dauneaza organismului, pentru ca insulina ramane la un nivel constant. Ciocolata, bauturile care contin zahar, biscuitii, fursecurile si alte produse de acest gen duc la formarea unei cantitati mari de insulina.

Este o mare diferenta, asadar, intre a manca produse naturale (mai ales fructe si legume proaspete) si a consuma alimente bogate in zahar.

Consumul exagerat de dulciuri sta la baza numeroaselor boli si deficiente, dintre care cele mai raspandite sunt diabetul si obezitatea. Alte urmari negative sunt cresterea tensiunii arteriale si transpiratia excesiva. Pe langa toate acestea, consumul de dulciuri te va face sa te simti obosita.

Citeste continuarea pe pagina urmatoare: 1 2

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din