Te dor picioarele?

picioare, durere

Terapii alternative

Acupunctura realizata de specialisti calificati poate fi o solutie. Este o metoda excelenta impotriva durerii, in special atunci cand este combinata cu alte metode de tratament, inclusiv purtarea de talonete, de exemplu.

Acupunctura ajuta la eliberarea endorfinelor, hormonii naturali anti-durere ai organismului, dar si reduce inflamatia in partea inferioara a picioarelor, diminuand durerea si permitand tesuturilor si vaselor sa se regenereze.

Dupa mai multe sedinte de tratament cu acupunctura, majoritatea pacientilor uita de monturi si dureri. Sedintele de acupunctura sunt foarte bine completate de masaj presopunctor acasa, mai ales daca la sfarsitul zilei durerea din picioare are un caracter pulsatil.

Cu degetul mare, maseaza usor centrul talpii si zona dintre degetul mare si cel mijlociu, de-a lungul scobiturii piciorului. Aplica masajul cateva minute, in fiecare seara, pentru a stimula circulatia sangelui in zona picioarelor si a reduce inflamatia.

fitness

Cursul de fitness

Antrenorii de sport sustin ca exercitiile usoare de intindere sunt extrem de importante in mentinerea posturii si felului in care mergi. Dansatorii, balerinii si sportivii fac astfel de exercitii pentru a-si intari musculatura gambelor inainte de antrenamentul propriu zis. Chiar daca nu esti balerina, cateva miscari de intindere realizate acasa te pot ajuta sa-ti regasesti flexibilitatea si sa scapi de dureri.

Stand in picioare, indoaie degetele picioarelor spre interior, astfel incat talpile sa se arcuiasca usor desprinzandu-se de sol; ramai sprijinita pe varfurile degetelor si pe calcaie. Apoi intinde degetele si ridica varfurile in sus, balansandu-ti greutatea de pe varfuri pe calcaie, alternativ.

Repeta exercitiul de cate ori poti, fara sa simti disconfort. Pentru a-ti intari gleznele, din pozitia in picioare, cu talpile pe sol, ridica-te pe varfuri, apoi roteste-ti laba piciorului readucand talpa pe sol prin exteriorul ei, intr-o miscare circulara, si apoi din nou pe varfuri, de mai multe ori, simultan, cu ambele picioare.

Medicina traditionala

Ortopezii si traumatologii spun ca durerile de picioare apar mai frecvent la femei decat la barbati, iar purtarea unor pantofi nepotriviti este factorul determinant. Unele persoane sunt predispuse la aparitia monturilor, iar tocurile inalte sau pantofii ingusti amplifica problema, tensionand suplimentar articulatiile.

Perioada sarcinii inseamna o incarcatura suplimentara, care torsioneaza ligamentele, obligandu-te sa adopti un mers stangaci. Crampele picioarelor, piciorul plat si neuromul Morton (inflamatia nervilor digitali dintre al treilea si al patrulea deget) sunt afectiuni determinate de purtarea incaltamintei nepotrivite, care preseaza si inghesuie piciorul.

Alege-ti pantofi suficient de largi pentru a cuprinde piciorul, fara sa-l jeneze, care sa fie cu 1 cm mai lungi decat cel mai lung deget si sa aiba sistem de prindere ajustabil (sireturi, barete). Poarta pantofi rezonabili cand mergi pe jos la serviciu si schimba-i cu unii cu toc la destinatie. Daca ai probleme, investeste in talonete ortopedice pentru sustinerea boltei plantare sau corectarea altor defecte (din farmacii).

Mihaela Doina Radulescu
Foto: shutterstock

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Sport si sanatate