Sursele tale de energie – proteinele

proteineAlaturi de proteinele complete exista si proteine incomplete care nu asigura un aport adecvat de aminoacizi. Ele pot fi gasite in multe plante alimentare, cele mai bune surse fiind cerealele si legumele.

Nu exista o cantitate de proteine universal valabila care trebuie consumata, pentru ca aceasta difera in functie de fiecare individ si de nevoile organismului, insa este evident ca in perioadele de crestere si dezvoltare aportul proteic trebuie sa fie mai mare.

Aportul recomandat se bazeaza pe cantitatea de proteine necesara pentru mentinerea echilibrului intre cantitatea de azot consumata sub forma de proteine si azotul eliminat zilnic.

Contin proteine complete:

  • ouale;
  •  pestele;
  •  carnea de gaina, de curcan, de rata, de vita, de oaie, de porc;
  •  branza;
  •  laptele;
  •  iaurtul si soia.

Contin proteine incomplete:

  •  cerealele;
  •  faina;
  •  orezul;
  •  malaiul de porumb;
  •  spaghetele;
  •  painea;
  •  fasolea;
  •  broccoli;
  •  cartofi;
  •  arahide.
     

Citeste si Sursele tale de energie: lipidele si glucidele!

 

Text: Catalina Ioancea; Foto: Shutterstock.

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Dieta