Surse noi de energie

SanatateCa sa-ti recapeti verva dupa o noapte in care nu te-ai odihnit prea bine sau dupa o perioada stresanta si obositoare, probabil ca te repezi la o cafea. Ei bine, cafeaua este o solutie, dar pe termen scurt. S-ar putea ca inainte de pranz sa ai nevoie de a doua si apoi de a treia, la scurta vreme. Exista cateva metode, la indemana si fara efecte nedorite, de recuperare a energiei.

Masajul urechilor. Folosirea punctelor de presopunctura de pe pavilionul urechilor e o modalitate veche de refacere prin relaxare. Prinde lobul urechilor intre degetul mare si cel aratator si maseaza-l usor, urcand in sus, spre pavilionul urechilor, pana la jonctiunea cu scalpul. Daca la palpare exista vreo portiune mai tensionata, aplica presiuni usoare pe locul respectiv. La sfarsit, prinde pavilionul urechii intre degete si trage de cateva ori scurt. Aplica masajul pe ambele urechi.

Nu-ti reprima un cascat. Poti sa casti de plictiseala, de oboseala sau atunci cand esti stresata. In ultimele doua cazuri, un cascat de 30 de secunde poate fi o metoda de revigorare. Cercetatorii au descoperit ca acest gest reuseste sa pompeze catre creier un flux de sange proaspat oxigenat si astfel sa-ti dea un impuls de energie. Cand esti obosita, incearca doua-trei exercitii de respiratie: fixeaza-ti privirea pe un obiect din jurul tau, inspira adanc timp de trei secunde, expira pana numeri la trei; inspira si expira pe durate din ce in ce mai lungi, cu fiecare respiratie – mai mult oxigen iti va aduce portii proaspete de energie.

Mergi cu spatele. Cand esti concentrata pe o problema de multa vreme si ai ajuns intr-un impas de inspiratie, ridica-te de la birou, calculator etc. si incearca sa mergi cativa pasi cu spatele. Poate fi o miscare destul de revigoranta pentru creierul tau. Sau incearca sa citesti ceva de-a-ndoaselea – acest exercitiu poate actiona ca o infuzie de energie pentru o minte obosita. Unele persoane inceteaza complet sa se mai gandeasca la pro­­blema respectiva si navigheaza pe Internet timp de cinci minute sau incearca sa se relaxeze cu un joc pe computer, apoi isi reiau activitatea cu forte proaspete.

Trezirea de dimineata. Intinde-te: aceasta miscare are la baza un exercitiu yoga, care stimuleaza muschii. Intinsa pe spate, cu genunchii la piept, lasa-i sa cada spre stanga si intinde bratele lateral, (ceea ce il va trezi si pe partenerul tau, care s-ar putea sa mearga la bucatarie si sa iti faca o ceasca de ceai verde, revigorant). Respira de cateva ori adanc. Inspira, adu genunchii la piept si, in timp ce expiri, lasa-i sa cada usor spre partea dreapta a corpului. Indreapta bratele si picioarele si reia exercitiul de cateva ori.

Nivelul de fier. Verifica tonalitatea culorii pleoapelor. Daca mucoasele sunt roz pal sau albe, s-ar putea ca nivelul fierului din sange sa fie foarte scazut. Fierul actioneaza impotriva anemiei, creste numarul globulelor rosii si nivelul de oxigen din sange. Pentru a mari doza de fier din organism, mananca friptura de vita, cat mai multe salate din frunze verzi (spanac, stevie, rucola), seminte, smochine uscate si humus. Ia vitamina C si evita pe cat posibil produsele lactate.

Joaca de-a Tarzan
Strange degetele pumn si loveste-ti usor pieptul in dreptul sternului, la 5 cm sub clavicule. Alterneaza loviturile cu ambele maini, la fiecare 20 de secunde. Exercitiul ajuta la stimularea timusului, o glanda care sustine vitalitatea.

Super-bautura energizanta
Aceasta bautura delicioasa es­­te plina de glucide naturale si contine un strop de lipide, cat sa le incetineasca arderea si sa le prelungeasca efectul energizant. Bea un pahar cu acest amestec cu o jumatate de ora inainte de exercitiul fizic, pentru mai multa eficienta. Pune in storcator 50 g de coacaze negre proaspete sau congelate (dezghetate) si da piureul prin sita, astfel incat sa obtii doar sucul. Sau poti folosi 40 ml de suc natural de coacaze din comert. Adauga-i 110 ml suc de ananas, 1/3 de banana pasata si 3 linguri de lapte de cocos.

Mihaela Doina Radulescu; foto: © shutterstock
 

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Sport si sanatate