Super-alimente care iti mentin sanatatea

 

Totul a inceput cu afinele sau coacazele negre, despre care cercetatorii au spus ca pot sa ne protejeze impotriva cancerului si sa ne imbunatateasca memoria. La scurt timp, afinele au inceput sa dispara rapid de pe rafturile magazinelor.

De atunci, aproape in fiecare luna aflam despre un nou produs aparut in supermarket – dar este el intr-adevar miraculos? Ne poate schimba cu adevarat calitatea si durata vietii?

Afla care sunt super-alimentele si ce beneficii pot sa-ti aduca:

Migdale
Au proprietatea de a scadea nivelul de colesterol din sange, contin calciu si magneziu pentru oase puternice, vitamina E si substante fitochimice care incetinesc imbatranirea. Pastreaza cateva in poseta pentru o gustare neprevazuta – daca esti mereu in alergatura…

Avocado
Sunt bogate in fibre vegetale, vitaminele A, B2, B6, E, folat si potasiu pentru inima. Tot pentru o inima sanatoasa este si acidul gras mononesaturat cu acid oleic impotriva diabetului. Avocado este un fruct cu adevarat minunat, care se poate consuma ca pasta sau in salate.

Ridiche rosie
Nu contine nici un strop de grasime, dar e bogata in fier, acid folic si magneziu. Te poate proteja impotriva cancerului si anemiei. Ridichile rosii sunt foarte bune ca atare, in salate, dar si gatite, fierte sau la cuptor. Frunzele sunt foarte bune in salata.

Fructe de padure
In aceasta categorie intra afinele, murele, fragii, coacazele, dar si zmeura si capsunile, care sunt la fel de bune, chiar daca sunt cultivate in gradini. Toate sunt bogate in substante antoxidante, vitamina C si beta-caroten. Sunt un desert bun, amestecate si cu alte fructe.

Broccoli
In afara de marile cantitati de vitamina C, acid folic si fibre, mai contine calciu. Ajuta la prevenirea cancerului, bolilor de inima, atacurilor vasculare si anemiei. Nu-l fierbe prea mult (oparirea e suficienta), pentru a nu-i distruge valoarea nutritiva.

Ciocolata neagra
Da, e adevarat! O cantitate mica de ciocolata neagra de buna calitate (cu cel putin 70% cacao) ajuta la imbunatatirea circulatiei si scaderea tensiunii arteriale. Incearca marci de ciocolata foarte cunoscute, si nu mai mult doua-trei patratele… Stii doar ca ce e mult strica…

Oua
Un ou contine 13 substante nutritive esentiale, inclusiv carotenoide, luteina si zeaxantina. Au denumiri complicate, dar sunt excelente impotriva afectiunilor legate de imbatranirea ochilor. Ai incercat un ou fiert moale (sau tare) cu felii de paine integrala prajita?

Usturoi
Mai multe studii au aratat ca banalul usturoi (dar si suplimentele farmaceutice care contin usturoi) poate proteja inima si reduce riscul aparitiei ulcerului la stomac si racelii. Usturoiul este un condiment excelent in majoritatea meniurilor si poate fi folosit cu succes in loc de sare!

Kiwi
Fructul de kiwi este bogat in antioxidanti. Contine mai multa vitamina C decat oricare alt fruct si poate ajuta la prevenirea bolilor asociate inaintarii in varsta, cum sunt cancerul, bolile de inima si cele vasculare. Taie-l in doua si mananca-l cu lingurita dintr-un suport de ou.

Ciuperci
Contin un antioxidant cu proprietati imunostimulative, denumite ergotionene, care pot sa tina la distanta raceala si gripa sau alti virusi. Ciupercile sunt o garnitura foarte buna la fripturi, paste, pizza sau ca baza a unui meniu independent (ciuperci la gratar, la cuptor, ciulama, tocanita etc.).

Citeste continuarea pe pagina urmatoare: 1 2 3

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Culinar