Stretchingul la birou

Conform datelor furnizate de Biroul de Statistica a Muncii din SUA, din 1990 incoace, tulburarile musculo-scheletice la nivelul incheieturilor, mainilor si bratelor au ajuns sa afecteze 80% din populatie.

Incordarea gatului si a umerilor, durerile de spate si incheieturile intepenite sunt toate la ordinea zilei in randul celor care lucreaza la computer. Aceste simptome sunt semnale prin care corpul ne atentioneaza ca avem probleme de sanatate.

Stretchingul este o solutie minunata, o activitate foarte simpla care te poate face sa te simti mai bine. Exercitiile sunt linistitoare si relaxante. Daca sunt practicate corect, ele pot preveni multe probleme de santate care apar ca urmare a muncii la birou; daca problemele s-au instalat deja, ele pot contribui la procesul de vindecare.

Stretchingul poate fi practicat aproape oriunde si oricand. Nu necesita echipament, costum special sau calitati deosebite. Poti face stretching periodic, pe tot parcursul zilei, indiferent unde te afli. Mai mult, poti face aceste exercitii in paralel cu alte activitati, in timpul unei sedinte la birou, cand vorbesti la telefon sau in timp ce astepti ca informatiile sa fie procesate de computer.

Problemele care apar in timpul lucrului la birou
Dureri de spate
Cand stai asezat perioade lungi de timp, coloana tinde sa se comprime. Daca pozitia ta este gresita, gravitatie accentueaza aceasta problema, fapt care poate duce la aparitia durerilor de spate.

Muschi intepeniti
Perioade lungi de inactivitate fizica pot cauza dureri de gat si de umeri.

Articulatii intepenite
Inactivitatea poate face ca articulatiile sa se intepeneasca, dupa care miscarea lor poate fi mult mai dificila sau chiar dureroasa.

Circulatie proasta
Cand stai nemiscat, sangele tinde sa se concentreze in partea inferioara a picioarelor, iar circulatia sa in organism este afectata.

Tulburari musculo-scheletice
Acestea apar ca urmare a miscarilor repetate ale mainilor. De exemplu, sindromul tunelului carpian, un tip de durere a incheieturii mainii, poate aparea ca urmare a miscarii gresite a mainilor si a pozitiei gresite la locul de munca.

Tensiune si stres
Perioadele de concentrare intensa pot avea ca urmare aparitia unei tensiuni si la nivel fizic (contractare si durere), care poate duce la randul sau la aparitia stresului psihic. Se creeaza astfel un cerc vicios. Tensiunea la nivelul muschilor faciali si incordarea falcilor pot cauza dureri de cap. Multe dintre aceste probleme pot fi rezolvate cu ajutorul ergonomiei – stiinta care se ocupa cu modul corect de pozitionare a echipamentului de birou in relatie cu corpul.

Beneficiile stretchingului
Stretchingul este una din cele mai simple activitati fizice. El reprezinta antidotul perfect pentru perioade lungi de inactivitate sau in care stai nemiscat. Practicarea cu regularitate a stretchingului pe parcursul intregii zile va avea drept rezultat: reducerea tensiunii musculare, imbunatatirea circulatiei sangvine, reducerea starilor de anxietate, stres sau oboseala, imbunatatirea agerimii mintii, scaderea riscului de producere a diferitelor accidente, posibilitatea de a munci cu mai multa usurinta, crearea unei armonii intre minte si trup, un mod de viata in care te vei simti mai bine.
 

 

Oana Racheleanu; Foto: Shutterstock.

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Fitness