Stabileste-ti orarul zilnic conform ceasului biologic

Daca vrei sa ai o viata mai usoara si sa-ti reuseasca totul din prima incercare, stabileste-ti orarul zilnic tinand cont de mecanismul subtil al ceasului biologic. Toate la timpul lor…

Exista o ora potrivita pentru fiecare activitate – fie ca este vorba de somnul de dupa-amiaza, de masa de pranz sau plimbarea de seara – toate sunt strans legate de ceasul nostru biologic.

Cronobiologia (studiul ceasului uman) demonstreaza ca iti poti mentine sanatatea si elimina mare parte din stres daca iti programezi fiecare activitate conform indicatiilor ceasului tau interior. Bucurandu-te de avantajele ritmurilor naturale ale organismului, te poti bucura cu adevarat si de viata!

Ora 6:00 Trezirea!
Cercetarile au demonstrat ca durata ideala a somnului este de opt ore si ca cea mai buna ora pentru trezire este cea de la rasaritul soarelui. Lumina naturala declanseaza o reactie chimica in organism care stimuleaza hormonii de alerta: serotonina, cortizonul si adrenalina, in paralel cu inhibarea melatoninei, care ne induce somnul.

  • Ora 6 dimineata este cea mai potrivita si pentru plecarea intr-o calatorie cu masina, cand esti odihnita si conduci pe drumuri mai putin aglomerate.

Ora 7:00 Iubirea…
Desi social si psihologic am fost obisnuiti cu ideea ca momentul cel mai potrivit pentru o partida de sex este cel de seara, barbatii sunt mai pregatiti pentru asta intre 7 si 9 dimineata – este intervalul de timp in care nivelul hormonului masculin (testosteronul) este maxim fata de restul zilei.

  • E bine sa-ti iei micul dejun la o ora cat mai apropiata de cea a trezirii, intrucat acesta este momentul de activitate metabolica maxima. De asemenea, masa luata in decurs de pana la o ora de la terminarea exercitiului fizic face ca hidratii de carbon sa fie transformati rapid in glucoza si directionati spre muschi, in loc sa fie stocati sub forma de grasime prin alte parti ale corpului.
  • Si pentru ca am vorbit despre exercitiul fizic, daca vrei sa slabesti, cel mai bun moment pentru miscare este dimineata devreme, spun expertii in fitness. Astfel, reusesti sa-ti activezi rata metabolica si sa arzi mai multe calorii pe parcursul intregii zile.

Ora 8:00 Hidratarea
Dimineata devreme este si timpul hidratarii pielii, spun dermatologii. Pielea tinde sa se deshidrateze pe timpul noptii, intrucat lipseste aportul de lichide – asadar, pielea absoarbe mai repede crema de corp. Intinde crema bine si maseaza dupa ce pielea s-a inmuiat si porii s-au deschis de la apa calda a dusului.

  • Dimineata la trezire este si momentul in care poti sa ajungi la raftul cel mai de sus al dulapului, inaccesibil cu o seara inainte. Specialistii sustin ca in acest moment suntem putin mai inalti dupa o noapte de somn. Dupa aceea, discurile intervertebrale se comprima pe masura ce ne ridicam, ne miscam si devenim… mai scunzi!

Ora 8:30 Ia-ti pilula
Vitaminele, tratamentele medicamentoase si suplimentele alimentare au cel mai mare efect la aceasta ora, cand sistemul digestiv absoarbe in totalitate substantele nutritive.

Cercetatorii mai spun ca femeile care isi iau acum si pilula contraceptiva au si un risc mai mic de a uita sa o ia. Asta, pentru ca includ acest gest intr-o rutina zilnica, pe care o urmeaza automat, fara interventia memoriei.

Citeste continuarea pe pagina urmatoare: 1 2 3 4

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Sport si sanatate