Spune STOP poftelor!

Fără categorie

Din cand in cand, meritam cate un rasfat culinar, chiar daca acesta nu este intotdeauna si cea mai sanatoasa alegere. Invata sa faci fata tentatiilor alimentare inainte ca ele sa iti conduca viata…

ALIMENT
Ce-si doreste organismul
Cum rezisti tentatiei

Cafea, ceai, cola

Cofeina este compusul care da dependenta. Cofeina iti stimuleaza creierul, astfel incat ai nevoie de ea pentru a-ti pastra energia. Expertii sustin ca pana la patru cescute (nu cani!) cu cafea pe zi nu-ti fac rau. Cofeina mareste puterea de concentrare si ajuta sistemul imunitar, dar creeaza dependenta.
Poti s-o inlocuiesti cu alimente bogate in vitamina C si zinc (fructe de mare), pentru imunitate, si cu carne de pui, pentru puterea de concentrare.

Ciocolata

Multe femei sustin ca au pofta de ciocolata in perioadele de dinaintea menstruatiei, iar unele teorii sustin ca ceea ce le atrage e, de fapt, magneziul si fierul din ciocolata.
Pe de alta parte, multi nutritionisti cred ca nu exista nici o dovada a motivului pentru care ne dorim o bucatica de ciocolata – poti sa adormi cu o ciocolata calda (fara zahar), preparata de tine din cacao de buna calitate si lapte degresat.

Alune, floricele, covrigei si alte saratele

Unii dintre noi mancam prea multa sare (adica peste 6g/zi), dar nici fara ea nu putem – sarea e implicata in circuitul apei la nivel celular. Dorinta de sare poate semnala o problema a glandei suprarenale, desi un astfel de caz este foarte rar.
In loc de asta, alege un sandvis din paine integrala cu salata sau legume si proteine (ou sau peste). Iti va tine mai mult timp de foame si va preveni oboseala.

Fainoase rafinate, cu adaos de zahar

Ai sarit peste micul dejun, iar la ora 11 organismul iti cere urgent ceva de mancare. Gustarile fainoase dulci (croissant, briose, biscuiti), care iti dau un impuls energetic rapid, urmat de o cadere pe masura, sunt o sursa nesanatoasa de calorii.
In loc de asta, alege un sandvis din paine integrala cu salata sau legume si proteine (ou sau peste). Iti va tine mai mult timp de foame si va preveni oboseala.

Dulciuri si bauturi racoritoare

Dulciurile ne plac de pe vremea cand omenirea traia in salbaticie: gustul dulce era un semn ca fructul era copt, iar gustul amar putea semnala o substanta otravitoare. Mancam bomboane si cand suntem tristi, pentru ca ne amintesc de dulciurile copilariei.
Daca organismul tau nu produce destula serotonina, e posibil sa te simti deprimata si sa ai o mare pofta de dulciuri. Incearca sa le inlocuiesti cu fructe uscate sau o plimbare in aer liber.

Bauturi alcoolice

Alcoolul este un sedativ care incetineste raspunsul sistemului nervos responsabil de gandire si miscare. Doua sau trei pahare mici cu vin pe zi sunt doza zilnica maxima recomandata femeilor.
Poti sa le inlocuiesti cu o bautura gustoasa si sanatoasa, bogata in vitamina C (din suc de portocale sau de lamaie). Pofta de alcool mai poate fi inlocuita cu un masaj relaxant sau cu o ora de inot usor.

Mancare grasa si prajita

Femeia preistorica a fost "programata" sa manance cat mai multa grasime pentru ca nu stia cand putea sa mai faca rost de o portie buna de vanat… Cartofii prajiti sunt buni la gust, dar, din pacate, nu si pentru sanatate! Din fericire, exista si grasimi care nu ne fac rau.
Pregateste-ti singura portia de cod si cartofi rumeniti la cuptor, intr-o tava unsa cu putin ulei de masline. Foloseste cat mai mult gratarul la prepararea alimentelor si incearca sa indepartezi excesul de grasime cu hartie absorbanta, atunci cand este cazul.

Meniuri chinezesti picante

Se pare ca gustul de chilli este perceput ca o senzatie de durere. Aceasta duce la eliberarea de substante analgezice naturale, care o transforma in senzatie de placere.
Legumele prajite acasa, cu orez sau taietei, cu foarte putin ulei si sare, reprezinta un dejun sanatos si o alternativa rapida la mancarea comandata la restaurant pentru acasa. Foloseste carne slaba si cat mai multe legume.

Text: Mihaela Doina Radulescu

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din