Sport la orice varsta

Lectia de slabit continua! Dupa ce te-ai obisnuit cu noul regim alimentar, treci la sport: exercitiile speciale pentru zona “colaceilor”, coapselor si feselor te vor ajuta sa recuperezi formele pierdute si sa pierzi in greutate in mod sanatos. Incepe treptat si fixeaza-ti obiectivul: “saptamana viitoare am sa arat mai bine!”.

Fitness la sala
Practic, pentru aproape orice forma de practicare a gimnasticii sau fitnessului la sala nu sunt limite de varsta. Fie ca este vorba de programe de slabire, tonifiere generala, mentinerea formei fizice, recuperare medicala sau dezvoltare si remodelare corporala, programele de fitness se pot adapta tuturor varstelor, chiar si celor mai inaintate.

– Indicatia noastra: inainte de a incepe un program de fitness, mergi la medicul de familie si cere-i parerea. Apoi da sfoara-n tara printre prietenele tale (sigur vei gasi adepte) si, astfel, totul va fi mai amuzant.

– Conditia reusitei, la orice varsta: cauta salile de fitness sau centrele care au antrenori specializati, bine pregatiti. Acestia stiu sa alcatuiasca un program individualizat de exercitii si te pot supraveghea astfel incat cele 45 – 60 minute de miscare sa fie benefice pentru sanatatea si forma ta fizica.

Sporturi cu mingea
Din timpul claselor primare pana la cel putin 40 ani, sporturile de echipa, cu mingea, sunt un adevarat antrenament pentru sanatatea si frumusetea unei femei. Prejudecatile conform carora baschet se joaca doar pana in liceu sau voleiul numai vara, la plaja, si numai de catre tinere, sunt deplasate. Sporturile dinamice cu mingea sunt un adevarat elixir al tineretii.

– Avantajele sunt multiple: creste capacitatea de oxigenare a organismului, musculatura se pastreaza tonica si elastica, greutatea poate fi controlata mult mai usor, iar reflexele, tinuta si agilitatea mereu antrenate scad din varsta reala cel putin cinci – sase ani. Totul este sa nu renunti si… sa gasesti parteneri de antrenament. Poate chiar sotul sau iubitul tau – un pic de competitie sportiva in cuplu, nu strica!

– Alternativa sporturilor dinamice cu mingea sunt programele de exercitiile cu minge medicinala sau cu mingea mare, elastica, practicabile la orice varsta.
– Nu uita: o forma de fitness gradat si supravegheat de antrenorii de la sala sau de kinetoterapeuti e recomandat celor care au anumite afectiuni ale coloanei, aparatului locomotor sau aparatului cardiovascular, ce nu permit efortul fizic sustinut. Poti slabi, dar mai lent decat daca ai practica baschet sau volei.

Tae Bo sau arte martiale
Stres, sedentarism, frustrari si lipsa de pofta de viata, iata cateva din “problemele” pe care ai putea sa incerci sa le scoti din viata ta cu ajutorul unor ore interesante de Tae Bo, karate sau chiar box.

– Varsta? Cu siguranta, intre 20 si 35 ani, daca nu sunt contraindicatii medicale, poti sa te descarci de toate energiile negative si sa-ti tonfici corpul intr-o astfel de sala de antrenament.

– Oricare din variantele alese este o forma de sport solicitanta, deci nu te grabi sa te inscrii daca nu stai bine cu conditia fizica. Alege sa practici cateva ore de fitness pentru intrare in forma.
– Nu-ti place sa transpiri, dar vrei sa faci ceva atat pentru forma fizica, cat si pentru psihic? Alege orele de Qi Gong, gimnastica chinezeasca.

Step aerobic
Este o forma de gimnastica aerobica ce poate fi practicata pana spre 40 ani, iar dupa aceasta varsta – cu avizul medicului. La prima vedere pare distractiva si destul de usoara, dar dupa numai 15 minute intelegi ca efortul depus este considerabil.

– Musculatura picioarelor si feselor “sufera” cel mai mult, dar si a bratelor si trunchiului, pentru ca desi aparent faci tot felul de pasi, urcand si coborand de pe treapta speciala, antrenezi si jumatatea superioara a corpului.

Citeste continuarea pe pagina urmatoare: 1 2

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Fitness