Sport in stilul “nu am timp”


Intr-o lume ideala, ziua ar incepe cu o jumatate de ora de inot in piscina proprie cu apa incalzita, ar continua cu o ora de tenis pana la masa de pranz, urmata de o jumatate de ora la sauna si una de masaj, de o plimbare cu bicicleta sau o ora de calarie dupa-amiaza sau orice sport in aer liber iti place tie (posibilitatile sunt nenumarate) si s-ar incheia cu cateva ore de zbantuiala la discoteca. In realitate, nu se intampla nimic din toate astea.

Ne deplasam cu masina la serviciu si la piata, urcam si cateva trepte doar cu liftul, ne simplificam cat putem muncile casnice ajutandu-ne de aparate, ne petrecem serile pe canapea, in fata televizorului, sau pe fotolii confortabile, la o bere cu prietenii. Si numai unele dintre noi intra, o data pe saptamana, in sala de gimnastica sau isi petrec sfarsitul de saptamana urcand pe drumuri de munte. Cam putina miscare, chiar si pentru acestea din urma…

Cercetarile arata ca exercitiul fizic in cantitati mici, practicat pe tot parcursul zilei poate fi foarte eficient pentru tonifierea musculara si imbunatatirea formei fizice. Efortul este totul. Un mers vioi, care te lasa fara suflu pana la statia de autobuz, este mai eficient decat 20 de minute de pedalare relaxata pe bicicleta fixa. Iata cateva activitati cotidiene la care nu te-ai gandit ca ar putea sa-ti fie folositoare sanatatii…

Primul lucru dimineata
Incearca sa fii in forma de la prima ora a diminetii. Fiecare minut e pretios si poate insemna centimetri pierduti in circumferinta taliei.

Ghemuirile sunt foarte bune pentru antrenarea muschilor abdominali, cresterea elasticitatii si intinderea coloanei vertebrale. Asadar, nu doar pentru un abdomen plat, ci si impotriva durerilor de spate!

Din pozitia in picioare, inspira adanc si, pe masura ce expiri, lasa capul in piept si ghemuieste-te la podea, mentinand incordati muschii abdominali, cu bratele libere pe langa corp. In momentul in care bratele ating podeaua, inspira din nou si ridica-te incet, in timpul expiratiei.

In timp ce te speli pe dinti, poti sa-ti antrenezi muschii fesieri. Perie-ti dintii si incordeaza fesele, cat de tare poti, pana cand numeri la 10. Relaxeaza si repeta de 4 ori. Acum poti sa pleci la serviciu.

Pe drum
In loc sa te asezi comod la volan si sa-ti consumi energia asteptand nervoasa in coloana de masini, opteaza pentru mersul vioi pe jos. Aceeasi recomandare si pentru cele care folosesc transportul in comun.

In loc de inghesuiala, poti sa ai parte de o plimbare. Daca drumul e prea lung, portioneaza-l in transe de mers pe jos, pe care le alternezi cu deplasari cu masina. Incepe cu un mers relaxat de 1 minut, continua cu unul rapid de 2 minute, apoi incearca sa alergi 1-2 minute.

Incetineste brusc alt minut, apoi reia secventa de mers-alergat. Continua ciclic pe toata durata drumului, la viteza cat mai mare in timpul alergarii. Fireste, nu vei putea face asta pe tocuri inalte. Alege pantofii sport pentru drum, pastrandu-i pe cei eleganti intr-un dulap, la serviciu. In acest fel, vei putea sa-ti iei portia matinala de miscare pastrandu-ti si tinuta "business", pe care o preferi la locul de munca.

Citeste continuarea pe pagina urmatoare: 1 2

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Fitness