Spanacul

S

Spanac, legumeDesi nu se numara printre cele mai preferate feluri de mancare, spanacul este un ingredient care face minuni. Iar daca Popeye marinarul nu te-a convins de beneficiile acestei legume, poate informatiile de mai jos iti vor fi de folos.

Nutritie
Desi poate fi cumparat pe intreaga perioada a anului, lunile propice spanacului sunt intre martie si mai si sepembrie si octombrie.

Atunci frunzele de spanac sunt cele mai proaspete. Mancarea de spanac este recomandata celor care sufera de osteoporoza, boli ale inimii, cancer de colon sau artrita.

Combate cancerul ovarian si ajuta la intarirea sistemului osos. Spanacul gatit este o excelenta sursa de fier, un mineral important pentru femei mai ales in perioada menstruatiei, dar si cand sunt insarcinate.

Fierul este necesar si in cazul adolescentilor. O farfurie de spanac fiert echivaleaza cu 35,7% din necesarul zilnic de fier.

Cum il alegi si pregatesti
Cea mai importanta regula, atunci cand te apuci de gatit spanac, este sa-l speli foarte bine, in mai multe ape, pentru a indeparta urmele de pamant. Inainte de a le spala, rupe radacinile si separa frunzele.

Cum il consumi
Spanacul poate fi consumat fie fiert, in mancarurile de spanac (este adesea combinat cu orezul), sau in salate.

Studiile arata ca spanacul se numara printre alimentele care sunt adesea asociate cu reactii alergice: eczeme, mancarimi, ochi iritati, tulburari digestive, depresii, hiperactivitate sau insomnii.

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor