Solutii sanatoase

Daca vrei sa te simti in plina forma si acum, in plina iarna, iti sugeram cateva metode eficiente.

Evita depunerea kilogramelor in plus
Toata lumea stie ca, daca ai putina ambitie, reusesti sa slabesti, dar ca e mai complicat sa iti mentii silueta. Asadar, invata sa faci… matematica.
Fa-ti tabele, notite, pune-ti postituri si biletele cu continutul de calorii al alimentelor pe care le mananci de obicei, ca sa le tii minte si sa poti sa verifici pe loc daca ceea ce consumi se incadreaza sau nu in limitele admise de dieta ta.

Stiai ca?
– 954.000 de britanici sunt alergici la brazii de Craciun.
– 50% dintre alergii se identifica numai dupa multe analize.
– Stresul iti afecteaza capacitatea de concentrare.
– Alergiile nu apar doar primavara, ci si pe timp de iarna.

30 secunde de relaxare
Cand simti ca o iei razna din cauza agitatiei, incearca urmatorul exercitiu…
– Inchide ochii.
– Inspira incet si profund, umplandu-ti plamanii cu aer.
– Tine-ti respiratia pana numeri la 5, apoi expira incet, golindu-ti plamanii.
– Pana numeri la 5, inspira adanc, tinandu-ti respiratia alte cinci secunde.
– Repeta exercitiul pana cand te simti complet relaxata. Nu uita: aplica aceasta metoda de relaxare in orice situatie care te streseaza si te agita. De asemenea, este recomandata si inainte sa mergi la culcare – te va ajuta sa dormi mai bine.

Nu intra in hibernare!
Invata sa treci mai usor de la programul de vara de mentinere a formei la cel de iarna, aplicand un plan simplu, in trei etape.
1 Mananca carbohidrati. Ai nevoie de ei pentru un plus de energie – o ciorba satioasa cu legume, la pranz, este foarte indicata in acest scop.

2 Gaseste-ti un partener de fitness. Poate ca nu e la fel de interesant sa faci exercitii de una singura ca si atunci cand ai un "concurent" pe masura. De ce? Faptul ca el sau ea poate sa repete de mai multe ori acelasi exercitiu sau ca rezista la miscari mai grele ar putea sa te mobilizeze.

3 Propune-ti sa faci miscare cat este lumina afara. Indiferent ca te decizi sa faci miscare inainte sa pleci la serviciu, in pauza de masa sau numai in weekend, tine-te de program! E mai simplu sa te automotivezi sa faci sport atunci cand este inca soare (si mai cald afara), decat atunci cand este intuneric si vrei sa stai undeva la caldura.

Pentru zilele in care schiezi
Ti-ai luat o parte din concediu si daca vrei sa mergi la munte, sa-ti reincarci bateriile? Vrei ca minivacanta asta sa iti priasca? Atunci ia in calcul posibile situatii de criza si pregateste-te din timp.

Picioare umflate
Ai observat deja ca pielea de pe picioarele tale sufera din cauza vremii reci. Asadar, dupa ce revii la hotel, ajut-o sa isi revina.
Solutia Umple un lighean cu apa calduta in care ai adaugat sare, tine picioarele in el, clateste-le, si aplica apoi, din belsug, o crema pentru calcaie.
Cumpara. Daca iti simti muschii tensionati si ai impresia ca maine nu vei mai putea urca pe schiuri, foloseste un gel cu adaos de substante racoritoare -ce spui de menta?

Arsuri solare
Chiar daca frigul montan nu ti se pare compatibil cu expresia "arsura solara", sa stii totusi ca zapada reflecta puternic razele soarelui.
Solutia Drept urmare, ai nevoie de crema SPF cu factor mare de protectie, pentru pielea de pe fata si maini.
Cumpara. In statiunile de schi, vei gasi produse specifice: flacoane de mici dimensiuni cu crema cu factor mare de protectie (suficienta pentru fata si maini).

Fara dureri de incheieturi
Vechi fracturi sau entorse pot sa-si faca din nou aparitia daca depui efort fizic sustinut, cum e cel de la schiat. Asadar, ai putea sa te plangi de incheieturi care "pocnesc", de dureri crancene in muschi etc.

Solutia Sa ai la indemana atat medicamentele potrivite (de genul celor cu ibuprofen), cat si gelurile recomandate pentru aceasta categorie de probleme.
Cumpara. Relaxante musculare si creme antispastice.

Cum sa… fii in siguranta in masina
Gatul intepenit iti da "ocazia" sa porti acel suport haios, care ti-l imobilizeaza. Dar oare merita sa te "distrezi" cu asa ceva? Parca nu, mai ales ca ii faci rau spatelui tau si, in plus, te pricopsesti cu mobilitate redusa a gatului, cu dureri de cap si ameteli.

Uneori, acest "gat de lup", cum i se mai spune popular, poate duce chiar la fracturi ale acestuia si la alte probleme – grave, chiar. De aceea, este mai bine sa previi aceste situatii, una dintre modalitati fiind aceea de a invata sa-ti reglezi tetiera de la scaunul masinii in pozitie optima.

Cand conduci (indiferent pe ce distanta, dar mai ales pe cele medii si lungi), este esential sa ai acest sprijin exact in spatele capului, la nu mai mult de doi centimetri de ceafa.

6 moduri de a evita problemele de stomac
1 Goleste din frigider si congelator! Fa-ti mai mult spatiu pe rafturi si, in acelasi timp, invata-te cu o dieta mai sanatoasa scapand de sosurile si muraturile din frigider.
2 Nu cumpara stocuri prea mari. Nu ai nevoie sa umpli frigiderul si congelatorul cu produse. Ar putea fi greu de pastrat la temperatura recomandata, iar tu stii ca alimentele stocate necorespunzator pot sa declanseze afectiuni stomacale.

3 Foloseste ustensile diferite pentru felurile de mancare pe care le prepari. Pe un tocator de lemn (atat de des folosit de tine) ar putea sa ramana tot felul de bacterii, care se pot transmite apoi, prin atingere, la alte alimente si in acest fel te vei expune, fara voie, unor probleme gastrointestinale.
4 Serveste mancarurile cat sunt calde. Daca, din diversemotive, nu vei putea sa servesti mancarea la ora obisnuita, pastreaza vasele acoperite, la o temperatura care sa nu fie mai mica de 60oC.

5 Nu pune mancaruri fierbinti in frigider. Intotdeauna lasa mancarea sa se raceasca inainte sa o pui la rece. O metoda rapida: scufunda vasul respectiv intr-unul mai mare, plin cu apa rece.
6 Nu incalzi mancarea mai mult de o data. Evita sa incalzesti si sa reincalzesti ceea ce a ramas de la cina de aseara, fiindca proprietatile mancarurilor se altereaza.

Cum iti pastrezi ficatul sanatos
Cei mai multi dintre noi au tendinta sa bea ceva mai mult alcool decat ar trebui, in anotimpul rece.
Pentru asta exista o reteta de curatare a ficatului de toxine, pe care ar trebui sa o incercam. Zece zile, apoi o pauza de trei, si, din nou, alte zece zile de tratament. Doar atat timp iti trebuie pentru o dezintoxicare.

Prepara-ti urmatorul amestec: 1 catel de usturoi proaspat tocat si 1 cana cu zeama proaspata de lamaie, la care adaugi putin ghimbir si o lingura ulei de masline presat la rece. Amestecul trebuie agitat bine inainte sa-l bei in fiecare dimineata. Dupa aceea, bea si o ceasca cu ceai de plante. Important: nu manca cel putin o ora dupa tratament!

Putin, dar sanatos!
Un truc simplu pentru a te obisnui sa mananci sanatos este sa iti umpli farfuria astfel: o treime alimente cu continut ridicat de carbohidrati, o treime fructe sau legume si o treime proteine.

Text: Valentina Vuxanovici

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Sport si sanatate