Slăbeşte rapid cu dieta de două zile!

Cu toate mai cădem prada deliciilor gastronomice şi uitam uneori de caloriile în exces, până când observăm că burtica pare mai mare, şoldurile ceva mai generoase, rochia de vară trecută parcă nu mai vine aşa de bine, iar blugii sunt prea strâmţi şi apoi începe marea căutare a dietei perfecte, a reţetei de slăbit minune şi a programului de exerciţii fizice cel mai eficient care să te scape într-un timp cât mai scurt de kilogramele acumulate între cele doua veri.

Dacă te-a preocupat acest aspect, cu siguranţă ai testat până acum fel de fel de programe, diete şi produse cu nume elaborate, dar care au avut, într-un final, acelaşi efect yo-yo de care nici nu vrei să mai pomeneşti: ai slăbit foarte repede, pentru că ulterior, revenind la stilul tău de viaţă obişnuit, ai pus la loc kilogramele, ba şi câteva în plus.

Înainte de a te apuca efectiv de un program de slăbit sau de vreo altă dietă inovatoare, nu uita că moderaţia trebuie să existe în tot, chiar şi atunci când nu urmezi o dieta.

Şi pentru că tot suntem în plin sezon de vară, iar fructele şi legumele sunt la îndemână, îşi propun două diete uşor de urmat, cu efect garantat, care urmăresc tocmai principiul moderaţiei în alimentaţie, reuşind să evite efectul yo-yo de care ne temem atât de mult.

CÂTE KILOGRAME CREZI CĂ PIERZI ÎN DOUĂ ZILE ?

Da, există o dieta care durează doar două zile, aşa numitele „zile de sacrificiu“, şi care dă rezultate remarcabile.

Inventată şi perfectată de Michelle Harvie, cercetător dietetician, şi Tony Howell, profesor la Universitatea din Manchester, dieta de două zile are în mod deliberat un conţinut scăzut de glucide.

În celelalte cinci zile lipsite de restricţii, vei mânca alimente specifice unei diete uşoare, mediteraneene, conform indicaţiilor celor doi specialişti.

2 zile de sacrificiu

În primul rând, redu aportul de zahăr şi sare. Pentru a nu resimţi puternic lipsa acestora, încearcă să reduci cantităţile treptat, ca să îţi poţi obişnui papilele gustative cu noul gust al mâncării.

Încearcă să renunţi la substanţele concentrate (pentru supe) sau nu folosi mai mult de două grame pentru o porţie. Cât despre ton, fasole sau alte boabe conservate, alege-le pe cele care au fost conservate în apa, şi nu în saramură, tocmai pentru a evita un aport ridicat de sare.

MICUL DEJUN

Pentru micul dejun, alege dintre:

◆ Iaurt
◆ Ouă în apă cu mirodenii
◆ Rulouri de somon afumat şi spanac cu brânză
◆ Smoothie de pepene galben şi seminţe de in

MASA DE PRÂNZ

Prânzul poate varia foarte mult, de la carne roşie la pui pe grătar, peşte, salate sau supe. Alege dintre:

◆ Supa de pui
◆ Cod la grătar cu spanac şi sparanghel servit cu
ridichi proaspete
◆ Friptura de ton proaspat
◆ Salată de pui
◆ Ficăţei de pui cu usturoi şi cimbru
◆ Miel la grătar pe strat de vinete şi roşii uscate

CINA

Cina este şi ea o masă importantă peste care nu trebuie să sari, mai ales dacă ai ales să urmezi această dietă. Ce poţi mânca
la cina?

◆ Salata de peşte
◆ Salata de somon afumat cu avocado
◆ Pui copt la tava
◆ Tocana de fasole

Dacă vrei să te şi răcoreşti pe parcursul zilelor de caniculă, ceaiul verde cu mentă, rece şi neîndulcit, sau cel de lămâie şi ghimbir sunt cele mai bune alegeri.

Zilele fără restricţii

Cele cinci zile de libertate sau fără restricţii sunt zile în care te poţi bucura de o mâncare ceva mai consistenţă şi chiar de anumite deserturi, dar asta nu înseamnă că trebuie sa uiţi de moderaţie,
principiu pe care această dieta se bazează.

Este în regulă dacă mai strecori în câte o zi un desert preferat, dar dieta recomandă ca în cele cinci zile fără restricţii să prepari în mod special reţete mediteraneene bazate pe multe legume, salate şi peşte.

Autor: Carmen Rotaru

Vezi şi Exerciţii fizice care te scapă de grăsime

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Dieta