Și picioarele sunt cartea ta de vizită

Aşa cum eşti preocupată de îngrijirea tenului şi a mâinilor, acordă aceeaşi atenţie îngrijirii picioarelor.

picioare-frumu

Acum, mai mult ca oricând, le expui la căldură şi umezeală, le încalţi în sandale cu toc, fără toc, în pantofi, balerini şi tenişi, le provoci să parcurgă distanţe cât mai lungi în parcuri, pe plajă, la mare, pe cărări de munte, pe trasee pe care abia acum le descoperă. Picioarele sunt supuse atâtor încercări în această perioadă a anului, încât seara nu îţi doreşti altceva decât să le întinzi, pentru a scăpa de oboseală. Ce alte metode există însă pentru a scăpa de senzaţia de picioare grele?

Încălţămintea

Important este ca încălţămintea să fie confortabilă şi să permită piciorului să respire. Alege materiale de calitate şi tocuri nu foarte înalte, chiar dacă mergi bine cu ele. Dacă vrei să cumperi sandale decu-pate în faţă sau cu baretă în spate, probează-le în tihnă.

Sportul care se potriveşte picioarelor tale

Vara este perioada activităţilor fizice în aer liber, şi orice ai alege va fi be-nefic pentru organism, şi implicit pentru picioare: clasicul jogging, mersul pe bicicletă, tenisul, înotul, toate vor contrabalansa efectele negative ale deplasărilor grăbite în oraş, în încălţăminte nepotrivită, sau ale statului prea mult în picioare. Şi pentru că vorbeam despre încălţăminte, la fel de importantă este şi cea în care vei alege să practici un sport.

Dacă este vorba despre jogging, în-călţămintea nu trebuie să fie fixă pe picioare, pentru că în timpul antre-namentului, tălpile vor avea tendinţa să se umfle, şi nici din materiale care nu vor permite pielii să respire. Pantoful sport trebuie să aibă o talpă suficient de groasă pentru a atenua din şocul corpului, când acesta intră în contact cu solul. Mai mult decât brandul, este importantă forma încălţă-mintei, potrivită dimensiunii şi formei piciorului nostru. Iar când vine vorba despre alergat, important este ca partea din faţă a pantofului sport să fie mai joasă decât cea din spate.

Răsfăţul de seară

După o zi de muncă lungă, relaxează-ţi picioarele obosite cu apă caldă şi o cremă exfoliantă, apoi aplică un gel pentru picioare sănătose, cu hepa-rină. Ţine-le în sus pentru câteva mi-nute, timp în care tu poţi răsfoi revista ta preferată. Atunci când ai timp, fă câteva exerciţii fizice uşoare, special concepute pentru musculature picioarelor. În cartea „Tratamente naturale pentru combaterea celulitei“, apărută la Editura All, ai câteva modele de astfel de exerciţii:

○ Stai în picioare, cu braţele întinse, cu pieptul în faţă, şi ridică uşor spre înainte piciorul drept, cât poţi de mult, apoi coboară-l şi fă acelaşi lucru cu piciorul stâng.

○ În aceeaşi poziţie, ridică piciorul drept către înapoi, repetă de câteva ori şi fă acelaşi lucru cu piciorul stâng.

○ În picioare, cu braţele întinse, pi-cioarele depărtate şi vârfurile picioarelor orientate spre exterior, flexează genunchii cât de mult poţi. Menţine picioarele pe podea, fără să ridici călcâiele şi fără să te apleci în faţă. Ridică-te încet şi coboară la fel de încet.

Desculţă în iarbă

Să mergi desculţă prin iarbă sau prin nisip este un exerciţiu atât de bun pentru sănătatea picioarelor, încât nu vei avea nevoie decât de câteva încercări pentru a te convinge de beneficiile acestuia: tonifiază muşchii, stimulează centrii nervoşi din talpa piciorului, lasă pielea să respire în voie şi degetele să se mişte în mod natural. E drept că există şi pericole – te poţi tăia sau înţepa, însă cu grijă poţi evita astfel de incidente. Iar dacă tot nu eşti convinsă că este o metodă eficientă (şi gratuită) de relaxare, investeşte într-un aparat de masaj al picioarelor, pentru a-ţi acorda un răsfăţ senzorial.

În concediu

Nu exagera cu mersul pe jos. Deşi pare o idee bună, după câteva luni sedentare, nu vei face decât să-ţi supui picioarele unui efort foarte mare. Foloseşte mijloace alternative de transport, un motoscuter, bicicletă, maşini închiriate sau trenuleţele pe roţi din staţiuni. Renunţă la tocuri… măcar acum, iar când ajungi în cameră, încheie seara de dans cu un masaj al tălpilor. Şi nu uita de crema cu heparină!

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Sanatate