Sfecla

S

Sfecla, legumeDe mii de ani, sfecla a fost cultivata pentru radacinile si frunzele ei. In timpurile stravechi, sfecla era folosita in scopuri curative. Sfecla de gradina se prezinta in diferite culori, de la rosu aprins pana la alb.

Cel mai raspandit soi pe piata este, insa, cel de culoare rosie. Sfecla este disponibila pe parcursul intregului an, totusi ea poate fi gasita cu mai multa usurinta in perioada mai – octombrie.

Nutritie:
– contine cantitati importante de minerale, atat de necesare pentru toate organele corpului;
– sunt o sursa bogata de vitamina C si potasiu;
– sucul de sfecla rosie este un bun detoxifiant al ficatului;

– bun remediu in tratarea problemelor legate de fiere;
– ajuta la eliminarea toixinelor din intestine;
– datorita continutului bogat de vitamina A, sfecla ajuta la buna functionare a sistemului limfatic.

Cum cumperi:
– in general nu acorda atentie frunzelor;
– nu le alege pe cele cu radacini tari si lemnoase pentru ca au stat in pamant o perioada indelungata;
– daca este de dimensiuni medii, este mai gustoasa;
– evita salatele vatamate, cu pete sau crapate.

Cum le pastrezi:
Pentru depozitare, indeparteaza frunzele, curata radacinile de pamant si pune sfecla in frigider, in pungi de plastic. Nu se decojeste. In aceste conditii, sfecla se va pastra in conditii bune pentru o perioada de o saptamana si mai mult. Frunzele pot fi folosite in salate sau gatite sote.

Pentru preparare, sfecla se pune intr-o oala in apa rece. Se fierbe aproximativ 30-45 minute. Sfecla este gata atunci cand poate fi cu usurinta strapunsa de cutit sau furculita. Se scurge de apa si se lasa la racit. Se indeparteaza coaja, si se poate reincalzi pentru a putea fi servita in salate. Se poate asezona cu portocale, seminte de mustar sau alte condimente.
 

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor