Sfaturi utile pentru a avea picioare frumoase

shutterstock_154104395Sunt un fel de cenuşărese ale corpului, cărora le acordăm atenţia meritată doar atunci când încep să ne supere. Ce-ar fi să inversezi ordinea ritualului de îngrijire pentru a arăta impecabil de la tălpi în sus?

Pe trotuarul dur, în maşină, picior peste picior, la plimbare, în pas grăbit, în alergare; în pantofi cu toc de 10 cm, pantofi decupaţi, sandale cu barete, platforme, balerini, bocanci, adidaşi, tenişi, – dacă am sta să ne gândim la câte provocari ne supunem picioarele zi de zi, nu cred că am mai îndrazni să ne plângem de durerile constante de la finalul zilei, ba dimpotrivă, am încerca să luăm măsuri, şi cât mai repede.

Încălţămintea aleasă neinspirat, mizând mai mult pe model şi mai puţin pe calitate, şi poziţia incorectă de la birou sunt cele mai frecvente cauze ale apariţiei unor afecţiuni a căror simplă denumire ne produce neplăceri: căluşuri, bătături, unghii încarnate, monturi, o piele din ce în ce mai uscată, vene proeminente care, în timp, se pot transforma în varice. Tocmai de aceea, primul şi cel mai firesc pas ar fi să îndepărtăm cauzele.

La birou

Da, ştiu ca pare o misiune aproape imposibilă să mai ai grijă şi de poziţia corpului la birou atunci când lista priorităţilor este mereu în curs de actualizare, când cu o mână completezi într-un raport, iar cu cealaltă ţii telefonul la ureche, însă te asigur că doar începutul este mai dificil, iar pe măsură ce trec zilele, te vei obişnui.

O postură corectă în faţa calculatorului presupune ca spatele să fie drept, umerii relaxaţi, coatele să stea pe birou, şi nu pe braţele scaunului, iar monitorul să fie înălţat la nivelul privirii, nu mai sus sau mai jos.

În plus, trebuie să ţii genunchii la o înălţime uşor mai mică decât şoldurile, iar talpile picioarelor să fie lipite pe pământ. Dacă obişnuieşti să stai picior peste picior, sau poate să stai cu picioarele strânse sub şezut, nu vei face decât să îngreunezi circulaţia sângelui, deci renunţă la aceste obiceiuri nesănătoase!

Cu ce te încalţi?

În ceea ce priveşte alegerea încălţămintei, investeşte în materiale de calitate, în care să te simţi confortabil şi care să lase pielea

să respire. Specialiştii Deichmann explică faptul că nu este indicat să porţi aceeaşi pereche de pantofi două zile la rând, întrucât materialul din care este făcută încălţămintea absoarbe umiditatea secretată de glandele sudoripare.

Pentru a evita iritaţiile şi mâncărimile, încălţămintea trebuie lăsată cel puţin o zi pentru a se usca în totalitate şi abia apoi luată din nou la purtat. Dacă te-ai obişnuit să faci astfel de cumpărături în weekenduri, dimineaţa, poate ar trebui să-ţi schimbi programul. În ceea ce priveşte momentul potrivit pentru cumpărături, tot cei de la Deichmann au o recomandare: mergi la cumpărături după-amiază sau seara pentru că atunci picioarele sunt umflate şi îţi poţi alege corect pantofii potriviţi. Nu are rost să îţi cumperi o pereche de pantofi care după doar două ore de purtat îţi va cauza dureri insuportabile.

Dar cum îţi poţi da seama de lucrul acesta? Încearcă, atunci când probezi încălţămintea, să stai câteva minute cu ea, eventual să te şi plimbi puţin prin magazin.

Iar al doilea pas important este să verifici în ce condiţii o poţi returna. Nu uita ca cel mai important criteriu de care trebuie să ţii cont atunci când îţi alegi încălţămintea este confortul, şi abia apoi cât de atragător este modelul.

Relaxare, de la degetul mic

Seara, când ajungi acasă, care este primul lucru pe care-l faci? Nu-ţi vine să te descalţi şi să arunci pantofii cât colo?

Picioarele obosite îşi găsesc relaxarea abia când ajung acasă, însă dacă vrei să le oferi un răsfăţ total, îţi sugerez un masaj la un centru spa. La centrul Spa d’Or, din Braşov, există masaje care te vor pune imediat pe picioare, la propriu.

Oana Manole, director general, dezvaluie câteva dintre ingredientele şi procedeele folosite pentru relaxare, după o zi obositoare şi solicitantă: „Chiar prima atingere într-un masaj Spa d’Or este dedicată picioarelor – reflexoterapie, mobilizari ale gleznelor si degetelor şi exerciţii dedicate poziţiei picioarelor. Ingredientele folosite sunt derivate din plante marine cu doze ridicate de antioxidanţi şi minerale restaurative, uleiuri esenţiale de portocale şi ghimbir pentru circulaţie, geluri pe bază de aloe vera, loţiuni cu gotu kola şi lotus.“

Cum putem însa prelungi această stare de bine şi acasă? „Începe cu câteva exerciţii pentru recăpătarea mobilităţii: câteva minute de umblat cu picioarele goale. Apoi pregăteşte o baie caldă pentru picioare cu săruri marine şi câteva picături de uleiuri esenţiale (tea tree pentru eliminarea mirosurilor, eucalipt sau mentă pentru edeme, marjoram, rozmarin sau lavandă pentru relaxare).

La sfârşit, aplică un gel calmant, masând bine şi spaţiile interdigitale. O metodă homemade de hidratare este să încălzeşti 50 ml de ulei de măsline pe care să-l aplici din belşug pe picioare, după care trage şosete groase, de asemenea încalzite.“  Nu sună deloc complicat, nu?

Şi pentru că masajul este soluţia anti-tensionare, tot Oana Manole ne oferă câteva idei: „tălpile picioarelor conţin puncte reflexogene, astfel încât poţi aplica presiuni pe degete pentru stimularea organelor corespondente. Prinde între palme călcâiul, făcând o mişcare de stoarcere, după care poţi mobiliza şi gleznele, mişcându-le circular, de trei ori către exterior, de trei ori către interior.

Musculatura tensionată a gambelor poate fi relaxată cu mişcări de sus în jos (presiune când se urcă), cu ambele palme sau cu mişcări circulare uşoare, cu nodozităţile degetelor.“

Tu cât timp acorzi îngrijirii picioarelor? Fă-ţi timp pentru un sfert de oră de relaxare pe zi.

Autor Cătălina Ioancea

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Frumusete