Sfaturi pentru a controla şi a scădea colesterolul

sport

Simpla schimbare a stilului tău de viaţă poate fi soluţia optimă şi naturală de a preveni bolile de inimă, infarctul, hipertensiunea şi colesterolul mărit.

◆ REGÂNDEŞTE-ŢI DIETA

Pasul 1. Nu renunţa de tot la grăsimile saturate. Studiile au arătat că o dietă în care consumul de grăsimi saturate nu depăşeşte 20 de grame zilnic este exact ceea ce ai nevoie.

Alege grăsimile sănătoase pentru inimă: uleiul de măsline şi alte uleiuri vegetale, nucile şi fructele de avocado. Acestea sunt o opţiune mult mai eficientă decât o simplă dietă săracă în grăsimi. Evită băuturile îndulcite, cele carbogazoase, pâinea albă, fast-foodul şi biscuiţii.

Pasul 2. Mănâncă multe alimente benefice pentru nivelul colesterolului.

Soia.

25 de grame de soia zilnic în forma de boabe de soia, lapte de soia sau tofu pot să te ajute la reducerea colesterolului-LDL fără a micşora nivelul colesterolului-HDL.

Nuci.

Nucile şi migdalele sunt şi ele recunoscute pentru rolul lor în reducerea nivelului de colesterol-LDL. În jur de 70 de grame zilnic ar fi mai mult decât suficient.

Aceasta înseamnă aproximativ un pumn de nuci sau migdale.

 Peştele gras.

Somonul, macroul şi heringul ajută la prevenirea îngroşării sângelui prin scăderea nivelului unui alt tip de grăsime din organismul uman, trigliceridele.

 Fibrele solubile.

Găsite în ovaz, fasole, linte, nuci, cartofi şi mere, acestea pot fi adjuvanţi în scăderea nivelului de colesterol.

 ◆ SCAPĂ DE KILOGRAMELE ÎN PLUS

Doar două sau trei kilograme în minus te pot ajuta să atingi un nivel mult mai bun al colesterolului. Greutatea este unul dintre factorii declanşatori ai bolilor de inimă.

◆ RENUNŢĂ LA FUMAT

Ţigările conţin un component chimic numit acroleină care ajunge să împiedice colesterolul-HDL să-şi facă treaba şi să elimine grăsimea în exces din artere.

◆ AI GRIJĂ CU ALCOOLUL

Când consumăm prea mult alcool, creşte automat şi nivelul colesterolului în sânge, dar şi tensiunea arterială. Cantităţile mici sunt totuşi benefice.

◆ PUNE-TE ÎN MISCARE

Exerciţiile fizice stimulează enzimele care ajută colesterolul-LDL să ajungă în ficat, unde va fi procesat. Fă-ţi un abonament la o sală sau, dacă ai ocazia, optează pentru o simplă alergare în parc seara.

Alege activitatea care te defineşte pe tine cel mai bine. Dacă un abonament la sală sau alergatul în parc nu-ţi surâd, atunci încearcă să-ţi faci un obicei din a înota, a te juca alături de copii sau pur şi simplu din a face treburile zilnice din casă într-un ritm mai alert.

Grădinăritul reprezintă o soluţie la fel de bună şi un hobby minunat deopotrivă, dacă stai la casă. Tot ce contează este să te pui în mişcare pentru 30-40 de minute zilnic, cinci zile pe săptămână.

Vezi şi Scapă de colăceii de grasime definitiv!    

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Sport si sanatate