Semințele de chia, remediul magic în numeroase afecțiuni

Deși la noi în țară au apărut relativ recent, semințele de chia există de mii de ani, suficient timp pentru a-și demonstra eficacitatea în prevenirea și tratarea unora dintre cele mai grave afecțiuni.

beneficii seminte de chia

Grație bogației de substanțe nutritive pe care le conțin, acestea sunt extrem de benefice sănătății și frumuseții, putând fi consumate în felurite moduri. Descoperă, în cele ce urmează, câteva dintre principalele beneficii ale semințelor de chia.

Ce substanțe nutritive conțin semințele de chia

Virtuțile terapeutice ale semințelor de chia sunt datorate unor substanțe nutritive precum vitamine, minerale, aminoacizi, fibre, proteine vegetale ușor digerabile. Totodată, acestea conțin acizi grași Omega 3 și 6, fiind de 8 ori mai bogate în Omega 3 decât somonul, și antioxidanți, un singur gram de semințe fiind de 4 ori mai bogat în antioxidanți decât afinele.

Ce beneficii aduc semințele de chia sănătății și frumuseții

Iată care sunt principalele beneficii ale semințelor de chia:

– Reglează apetitul

Grație conținutului ridicat de fibre, semințele de chia își măresc volumul în stomac, asigurând astfel senzația de sațietate. Le poți adăuga în smoothie-ul pe care-l consumi dimineața sau în iaurt. Dr. Oz recomandă introducerea a două linguri de semințe într-un pahar cu apă și consumarea lui în decursul după-amiezii pentru a evita scăderea bruscă de energie ce duce, de regulă, la ingerarea de cantități mari de alimente nesănătoase.

– Mențin sănătatea osoasă

Calciul este un mineral bine reprezentat în semințele de chia. De aceea, persoanele care suferă de intoleranță la lactoză sau nu sunt mari amatoare de produse lactate pot consuma semințe de chia, întrucât favorizează sănătatea osoasă și previn osteoporoza.

– Reglează somnul

Semințele de chia conțin triptofan, un aminoacid care mărește nivelurile de melatonină și serotonină, hormoni care reglează somnul.

– Reglează nivelul zahărului din sânge

Cantitatea mare de fibre din semințele de chia încetinește transformarea carbohidraților în zahăr și a zahărului în grăsimi în timpul procesului de digestie. Acest lucru permite stabilizarea nivelului de zahăr din sânge.

– Protejează inima

Datorită acelorași acizi grași Omega 3, semințele de chia sunt benefice sănătății cardiace. Nivelul ridicat de grăsimi din sânge crește riscul dezvoltării bolilor cardiovasculare, în timp ce acizii grași determină scăderea acestuia.

– Previne și tratează cancerul de colon

Specialiștii oncologi susțin că dietele bazate pe consumul de semințe de chia sunt recomandate în tratamentul cancerului de colon, fiind totodată eficiente și pentru prevenirea acestuia.

– Hidratează pielea

Datorită nivelului ridicat de Omega 3, semințele de chia au proprietăți antiinflamatorii, putând fi folosite cu succes atât în tratarea roșeței pielii, cât și în scopul revigorării pielii uscate. Pentru aceasta, nu trebuie decât să zdrobești un pumn de semințe și să le adaugi în crema ta obișnuită. Totodată, vei obține o hidratare optimă a pielii. Bogăția de substanțe nutritive face ca aceste semințe să fie benefice și sănătății părului și a unghiilor.

Cum consumi semințele de chia

Pentru a crește aportul de proteine, adaugă semințe de chia în salatele pe care ți le prepari, în mâncăruri pe bază de orez brun, quinoa, amaranth sau mei, în supe, chiftele, sarmale sau folosește-l în loc de pesmet atunci când pregătești șnițele sau pește prăjit.

Un desert deosebit este budinca din semințe de chia. Pentru aceasta, amestecă semințe cu lapte de cocos sau de migdale și adaugă ingrediente precum fulgi de nucă de cocos, afine, nuci, zmeură, migdale măcinate, cacao, mere rase, fistic măcinat. Înainte de a o consuma, budinca trebuie introdusă la frigider.

Tu obișnuiești să consumi semințe de chia? Ai remarcat vreunul dintre aceste beneficii și în cazul tău?

 

Sursă foto: 123rf.com

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Sanatate