Semiajunarea

Este ceva mai mult decat o metoda pentru slabit: functia ei este curatarea completa a organismului.

Ajunarea totala (21 de zile) poate fi facuta numai sub supraveghere medicala, intr-o clinica de specialitate (nutritie), dar semiajunarea (de la 1 la 2 zile) – varianta prezentata in continuare – poate fi urmata si acasa.

  • Cele trei elemente de baza: spanac, infuzie de plante si suc de lamaie.
  • Durata: 1 – 2 zile
  • Kilograme pierdute: 1/2 pe zi
  • Contraindicatii: Nu se recomanda persoanelor cu probleme pulmonare, renale si cardiace.

Structura

MICUL DEJUN: o ceasca de infuzie/ceai slab fara zahar

ORA 10: 1 pahar (200 ml) cu suc de fructe sau de legume (ori combinatii ale acestora – de ex., mar + para, grepfrut + lamaie, morcov + telina). Sucul de fructe nu trebuie amestecat cu cel de legume!

PRANZUL: 1 portie (250 ml) supa de carne, nu foarte grasa

ORA 16: 1 pahar cu suc de fructe

LA ORA 20: 1 portie de supa de verdeturi

LA ORA 22: 1 pahar cu suc de fructe

Avantaje
Poate fi urmata la fiecare doua luni.

Inconveniente
Duce la pierderea de masa musculara. Provoaca senzatie de oboseala si ameteli.

Opinia specialistului:
Dr. Gheorghe Soare – Medic primar endocrinologie, medic principal medicina interna
"O ajunare de scurta durata cu lichide, care sa curete organismul, nu are de ce sa-i dauneze acestuia. Pentru ajunari mai lungi, este necesar sa apelati la centre specializate – nu le urmati niciodata acasa, pe cont propriu."

Punctaj (pe o scara de la 1=rau; 2=normal; 3=bine; 4=deosebit; la 5=excelent):
Varietate: 1 p
Kilograme pierdute: 4 p
Sanatos: 4 p
Durata: 5 p
Evaluare finala: Recomandabila, dar nu pentru mai mult de 7 zile.

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Dieta