Sedentarismul crește riscul de boli

Dacă sportul este una dintre cele mai eficiente şi accesibile metode prin care poţi avea grijă de tine, ce anume te împiedică să faci mişcare?

sedentarism

foto sedentarism Shutterstock

Lipsa timpului este unul dintre cele mai frecvente argumente în defavoarea sportului, pentru că programul tău nu poate fi niciodată calculat la secundă: la job petreci mai mult de opt ore, în trafic se întâmplă să stai mai mult decât ai preconizat, acasă nu ştii ce planuri ţi-au făcut ceilalţi, astfel că preferi ca în timpul liber rămas să te răsfeţi cu o carte bună sau pur şi simplu să te aşezi în faţa televizorului pentru o binemeritată repriză de relaxare. Deşi nu s-ar părea, mulţi dintre noi trăim o viaţă sedentară care, în timp, îşi pune amprenta nu doar asupra sănătăţii noastre fizice, ci şi mentale, atunci când nu începem să acordăm mişcării importanţa cuvenită.

Cel mai simplu mod de a te împrieteni cu activitatea fizică este ca la fiecare oră de lucru să faci o pauză de câteva minute în care să te mişti, să cobori şi să urci scări, să te deconectezi, pur şi simplu, de la ceea ce făceai. Da, poate fi o provocare să strecori câteva minute pe zi la mișcare, fie dimineaţa, fie seara, însă trebuie să profiţi şi de ocaziile care ţi se oferă pentru a-ţi pune muşchii la lucru: când ieşi cu căţeluşul sau cu copiii în parc nu te aşeza pe bancă, ci implică-te în activităţile lor sau plimbă-te cu un pas mai alert, dacă stai la casă, dedică-te lucrului în grădină. Foloseşte scările în locul liftului, iar atunci când vorbeşti la telefon, plimbă-te prin casă. Dintr-odată, nu mai pare atât de apăsătoare ideea de mişcare, nu?

De voie, de nevoie

Exerciţiul fizic nu reprezintă o opţiune, ci o necesitate, iar efectele benefice ale acesteia te vor convinge că acum este cel mai potrivit moment pentru a-ţi găsi sportul care să te reprezinte. Mişcarea reduce riscul de infarct miocardic şi accident vascular, scade tensiunea arterială, colesterolul şi arde grăsimea abdominală, ajută organismul să secrete insulină, ceea ce reduce riscul de diabet. Mişcarea creşte rezistenţa osoasă, astfel că femeile care sunt mai active sunt într-o măsură mai mică predispuse fracturilor osoase, comparativ cu cele care nu desfăşoară o activitate fizică. Un alt aspect foarte important este ca, atunci când ştii că ai anumite afecţiuni, să te programezi la medicul de familie pentru a-ţi reco-manda anumite analize necesare, astfel că, în funcţie de acestea, să găsiţi cea mai potrivită metodă de a combate sedentarismul.

Monitorizează trigliceridele din sânge!

Ştiai că determinarea valorii trigliceridelor se realizează printr-o analiză simplă de sânge? Trigliceridele sunt un tip de grăsime prezentă în sânge, produsă de organism în funcţie de alimentele pe care le consumăm. Este bine de ştiut că valoarea normală a trigliceridelor în sânge este de maximum 150mg/dl. Nivelul trigliceridelor din sânge poate fi aflat printr-o analiză foarte simplă. Creşterea trigliceri-delor peste limita de 150mg/dl determină apariţia hipertriglice-ridemiei (HTG), o afecţiune frecventă, care nu are simptome. Riscurile asociate HTG sunt dezvoltarea bolilor de inimă (in-farct miocardic), accidentele vas-culare cerebrale, pancreatita, insta-larea diabetului zaharat de tip 2 şi chiar demenţa. De aceea, este impor-tant consultul medical periodic, modificarea stilului de viață și a regimului alimentar și urmarea tratamentului medicamentos la recomandarea medicului. Fii şi tu Agent în Misiunea 150 şi ai grijă de sănătatea ta! Află mai multe informații pe: www.misiunea150.ro! Informează-te, testează-te și tratează-te!

Recomandari
Spune-ne parerea ta
Baby
Sfatul parintilor
Mai multe din Fitness